۱۲ آبان ۱۳۹۸، ۱۷:۲۴

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور:

مرکز مشاوره پژوهشی برای طلاب در شهر قم راه اندازی شده است

 مرکز مشاوره پژوهشی برای طلاب در شهر قم راه اندازی شده است

یاسوج- مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: مرکز مشاوره پژوهشی در شهر قم راه اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور بعدازظهر یکشنبه در نشست هم اندیشی با طلاب، دانش آموختگان و مدیران حوزه علمیه خواهران استان افزود: این مرکز برای تحقق ایده‌های پژوهشی طلاب در کشور راه اندازی شده و طلبه‌ها می‌توانند از این مرکز مشاوره برای پایان نامه ها، رساله دکتری یا حتی مقالات علمی پژوهشی از مشاوره‌های تلفنی و حضوری همراه با امکانات اسکان در قم بهره ببرند.

وی بیان داشت: همچنین امکان استفاده از نرم افزارهای "جامع نور" برای ۱۰۶ هزارنفر از طلبه‌های در حال تحصیل و فارغ التحصیلان فراهم شده و از طریق موبایل نیز برنامه ای در اختیار طلبه‌ها قرار گرفته تا با کتابخانه‌های مهم ارتباط برقرار کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت پور با بیان اینکه این امر سبب دسترسی طلبه‌ها به کتاب‌ها و منابع مورد نیاز در نقاط کمتر برخوردار می شود، گفت: مرکز پژوهشی با هدف انجام فعالیت‌های پژوهشی در حوزه‌های مختلف اجتماعی و دینی به شکل تشکلهای مردم نهاد، در  هشت استان راه اندازی می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه طلاب خواهر ما باید نقش کنشگران اجتماعی را ایفا کنند، گفت: هفت هزار طلبه خواهر در مدارس کشور فعالیت می کنند و امیدواریم دستگاه‌های اجرایی نیز از ظرفیت خانم‌های طلبه بهره ببرند و در این استان نیز مسئولان زمینه فعالیت و جذب بانوان طلبه در دستگاههای اجرایی را فراهم کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت پور افزود: حوزه علمیه خواهران در ۲۸ استان کشور فعال بوده و بیش از ۵۰۰ مدرسه آموزشی در کشور دارد.

وی تصریح کرد: دانش آموختگان حوزه علمیه در سه مقطع سطح دو "کارشناسی"، سطح سه "کارشناسی ارشد" و سطح چهار"دکتری" تحصیل می‌کنند و در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز پنج حوزه علمیه خواهران در سطح کارشناسی و یک مرکز کارشناسی ارشد با ۶۰۰ طلبه فعال است.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت پور اظهار داشت: ۵۷ هزار طلبه از ابتدای فعالیت حوزه‌های علمیه خواهران تاکنون فارغ التحصیل شده اند و طلبه‌هایی که در سطح دو مشغول به تحصیل بودند تاکنون ۵۰ هزار پایان نامه ارائه داده اند.

کد خبر 4762534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha