تحلیلگر اردنی در گفتگو با مهر:

توسل به خشونت در تظاهرات عراق و لبنان با تحریک خارجی‌هاست

توسل  به خشونت در تظاهرات عراق و لبنان با تحریک خارجی‌هاست

«عمر احمد» معتقد است متوسل شدن به اقدامات خشونت آمیز در تظاهرات لبنان و عراق مطمئناً کار فعالان مدنی نیست.

«عمر احمد» کارشناس اردنی و بنیانگذار شورای روابط مسلمانان آمریکا و دنیای اسلام  CAIR (سازمان مدنی مربوط به  مسلمانان مستقر در واشنگتن) در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: متوسل شدن به اقدامات خشونت آمیز در تظاهرات لبنان و عراق مطمئناً کار فعالان مدنی نبوده و این فعالیت ها فقط از بیرون طراحی و تحریک شده است.

وی افزود: آنچه که ما این روزها در عراق و لبنان می بینیم، حقیقتا جای نگرانی دارد. شبیه این وقایع را در سال های قبل در سوریه دیدیم. دیدیم که چگونه رسانه ها دست به کار شدند و اعتراضات مردمی را به عنوان یک قیام گسترده و پوپولیستی نشان دادند . قیامی که به دنبال تغییر رژیم است. در حالی که دیدیم این اعتراضات اساسا چیزی جز هرج و مرج و قتل عام مردم به همراه نداشت و در نهایت ملت سوریه را نشانه گرفته بود. حال مشابه آن وقایع در حال رخ دادن در عراق است.

این تحلیلگر سیاسی و کارشناس رادیو اسپانیایی معاونت برون مرزی صداوسیما افزود: جایی هم گفته می شود کودتای برنامه ریزی شده ای علیه دولت وجود داشته است. این نشان دهنده آن است که این اعتراضات فاقد مشروعیت بوده است.

وی ادامه داد:  البته معتقدم کاملا عادی است که ملت عراق از فساد برخی از بخش های دولت این کشور ناراضی بوده و اعتراض داشته باشند. با این حال متوسل شدن به اقدامات خشونت آمیز و سوزاندن اموال دولتی مطمئناً کار فعالان مدنی نبوده و این دست فعالیت ها فقط از بیرون طراحی و تحریک شده است.

 وی در پایان تاکید کرد: بدون شک این دست اقدامات مجرمانه با هدف بی ثبات نشان دادن دولت عراق انجام می شود.

کد خبر 4767335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha