۲۳ آبان ۱۳۹۸، ۱۳:۱۷

رئیس اداره بیمه گری اداره کل بیمه سلامت گلستان:

طرح پوشش اجباری بیمه سلامت تا فروردین سال آینده ادامه دارد

طرح پوشش اجباری بیمه سلامت تا فروردین سال آینده ادامه دارد

گرگان- رئیس اداره بیمه گری و درآمدی اداره کل بیمه سلامت گلستان گفت: طرح پوشش اجباری بیمه سلامت تا فروردین سال آینده ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، رسول خزینی ظهر پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهارکرد: طرح اجباری بیمه سلامت از ۱۳ آبان ماه شروع شده و افراد باید در مدت ۶ ماه به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند تا پوشش بیمه سلامت برای افراد فاقد پوشش بیمه‌ای فراهم شود.

وی افزود: در این طرح، افراد فاقد بیمه و سایر بیمه شدگان بیمه سلامت هم براساس آزمون وسع توسط وزارت رفاه ارزیابی می شوند.

خزینی از دهک بندی بیمه شدگان در این طرح خبرداد و با بیان اینکه افرادی که در دهک‌های یک تا سه قرار می‌گیرند، دولت همچون سابق سهم بیمه آنها را پرداخت خواهد کرد، اضافه کرد: افرادی که در دهک چهارم قرار می‌گیرند، باید ۵۰ درصد حق بیمه سالانه معادل سالانه ٢٩٠ هزار و ٤٠٠ تومان را پرداخت ‌کنند.

وی بیان کرد: کسانی که جایگاه آنها دهک پنج تا ۱۰ دسته بندی شوند باید ۱۰۰ درصد حق بیمه را به میزان ۵۸۰ هزار و ۸۰۰ تومان به ازای یک سال پرداخت کنند.

خزینی گفت: تاکنون ۱۲ هزار و ۹۹۹ گلستانی برای پوشش بیمه سلامت اجباری مراجعه و ثبت نام آن ها انجام شده است.

وی بیان کرد که افراد تا ۳۱ فروردین ۹۹ فرصت دارند که به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند در غیراینصورت باید ۱۰ روز انتظار را سپری کنند.

خزینی گفت که یک میلیون و ۱۰۰ هزار بیمه شده سلامت در گلستان وجود دارد و افراد می توانند از طریق سامانه ۱۶۶۶ اطلاعات لازم را کسب کنند.

کد خبر 4772193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha