۶ آذر ۱۳۹۸، ۱۱:۴۰

شورای شهر خرمشهر مطرح کردند:

احتمال تکرار آتش‌سوزی بازار اروند در دیگر بازارهای خرمشهر

احتمال تکرار آتش‌سوزی بازار اروند در دیگر بازارهای خرمشهر

خرمشهر- شورای شهر خرمشهر، رعایت نشدن نکات ایمنی در بازار اروند را از عوامل آتش‌سوزی در آن دانستند و از احتمال تکرار این اتفاق با توجه به شرایط ناایمن در دو بازار سنتی این شهر هشدار دادند.

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه امروز شورای شهر خرمشهر با حضور تمام اعضا با دو دستور جلسه بررسی شرایط ایمنی شهرستان و بررسی بازار با توجه به گرانی بنزین برگزار شد که در قسمت نخست این جلسه، سعید علوانی مسئول واحد مدیریت بحران شهرداری خرمشهر، از ساختمان شش طبقه، بازار صفا به دلیل دشواری تردد خودروهای امدادی و از بازار روز خرمشهر به دلیل سیم‌کشی نامناسب برق و مشخص نکردن محل برای تردد خودروهای امدادی در زمان وقوع حوادث، به‌عنوان نقاط حادثه خیر خرمشهر یاد کرد.

فاخر ربیعی فر یکی از اعضای شورای شهر خرمشهر، در ادامه جلسه به ساختمان شش طبقه یکی از نقاط ناایمن و بحرانی شهرستان خرمشهر اشاره کرد و خواستار گزارش از آخرین وضعیت اسکان سکنه این ساختمان شد.

وی در ادامه شرایط بازارهای روز و صفا خرمشهر با توجه به ‌دشواری تردد ماشین‌های نجات در زمان بروز حوادث را هم یادآور شد و گفت: اگر اتفاق مشابه آتش‌سوزی بازار اروند در یکی از بازارهای روز یا صفا رخ دهد بی‌ گمان عملیات اطفا حریق و نجات به‌ راحتی و مطلوب مدیریت نخواهد شد.

محمدجواد بچاری دیگر عضو شورای شهر خرمشهر نیز با تأیید سخنان همکار خود، اظهار کرد: کمبود شدید تجهیزات امدادی آتش‌نشانی خرمشهر یکی از مشکلات بزرگ شهرستان است که با توجه به صدور مجوز برای ساخت ‌و سازهای بلند مرتبه مهار آتش در آن‌ها را امر غیرممکن می ‌سازد.

وی در ادامه از انعقاد قراردادی مشترک میان سازمان آتش‌نشانی و منطقه آزاد اروند برای تهیه ست آتش‌نشانی خرداد و گفت: در جلسه‌ای که نهم اردیبهشت سال ۹۷ با منطقه آزاد برگزار شد درخواستی برای تأمین تجهیزات آتش‌نشانی از سوی شورا تحویل شد و در پی آن زمانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قول تهیه دو ست آتش‌نشانی را داد و تفاهم‌ نامه‌ای بر همین اساس نیز میان دو سازمان منعقد شد که هنوز و پس از گذشت یک سال گزارشی از نتیجه آن تفاهم‌ نامه به شورا ابلاغ نشده است.

بچاری در ادامه به آتش‌سوزی بازار اروند اشاره کرد و گفت: این بازار یکی از مناطق گردشگر پذیر شهر است و درآمد قابل‌ توجهی داشته اما در طول این سال‌ها هیچ عایدی از سوی این بازار به شهرداری داده نشده است تا از محل این کمک‌ها دست‌کم به بحث تجهیز ناوگان امینی کمک شود.

برگزار مانورهای ایمنی سوانح از جمله آتش‌سوزی پیشنهادی موسی مطور جزیره رئیس شورای شهر خرمشهر برای ارتقای سطح ایمنی و هماهنگی میان دستگاهی در زمان بروز حوادث مشابه بود، این پیشنهاد از سوی چند تن دیگر از جمله معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ویژه خرمشهر نیز مطرح شده بود.

کد خبر 4782101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha