۹ آذر ۱۳۹۸، ۱۰:۰۸

روایت آشوب مسلحانه

آشوبگری خرابکاران و هوشیاری تبریزی ها/ آذریها صف خود را جدا کردند

آشوبگری خرابکاران و هوشیاری تبریزی ها/ آذریها صف خود را جدا کردند

تبریز - روز شنبه ۲۵ آبان تجمع مسالمت‌آمیز مردم تبریز در حالی به خشونت کشیده شد که با هوشیاری مردم و عدم همراهی آن‌ها با اغتشاشگران وضعیت در چند ساعت به روال عادی بازگشت.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها؛ روز شنبه ۲۵ آبان ماه فرا رسیده و فقط یک روز از آغاز طرح اصلاح قیمت بنزین می‌گذرد. در برخی از کانال‌ها و صفحات مجازی مردم تبریز وعده می‌کنند تا ساعت ۱۲ ظهر روز شنبه در میدان شهید فهمیده تجمع آرامی برگزار کرده و به این تصمیم دولت اعتراض کنند.

بعد از چند ساعت تجمع مردم در میدان شهید فهمیده تبریز و اعتراض مسالمت‌آمیز آن‌ها به افزایش نرخ بنزین آغاز می‌شود، مردم در این تجمع که به‌صورت آرام در حال برگزاری است به این طرح اعتراض می‌کنند و خواستار توقف این طرح می‌شوند.

گروهی ۵۰ نفره آغازگر اغتشاشات در میدان فهمیده

یک گروه تقریباً ۵۰ نفره به‌صورت دسته‌جمعی و با سلاح‌های سرد وارد جمعیت معترضان می‌شوند. آن‌ها به‌زور وارد اتوبان پاسداران می‌شوند تا راه‌بندان ایجاد کنند. خودروهای عبوری به‌زور متوقف می‌شود تا ترافیک ایجاد کنند.

آن‌طرف‌تر چند جوان که صورت خود را پوشانده‌اند در حال آتش زدن لاستیک وسط اتوبان پاسداران هستند. ساعت هنوز ۱۳ نشده که نیروهای انتظامی برای کنترل اوضاع و باز کردن راه وارد عمل می‌شوند. آن‌ها از مردم می‌خواهند که تجمع خود را در کنار جاده و داخل میدان برگزار کنند و راه را در اتوبان پاسداران باز کنند.

گروه ۵۰ نفره نقاب‌دار همچنان داخل اتوبان هستند و اجازه بازگشایی مسیر را نمی‌دهندبسیاری از شهروندان با پلیس همکاری می‌کنند ولی گروه ۵۰ نفره نقاب‌دار همچنان داخل اتوبان هستند و اجازه بازگشایی مسیر را نمی‌دهند. چند زن میان آن‌ها وجود دارد که در حال مدیریت اوضاع و میدان‌داری هستند. با دخالت نیروهای انتظامی تبریز اتوبان باز می‌شود و وضعیت به حالت عادی بازمی‌گردد.

این گروه دست‌بردار نمی‌شوند و به سمت پمپ‌بنزین باغمیشه که در نزدیکی میدان فهمیده قرار دارد هجوم می‌برند، در عرض فقط چند دقیقه پمپ‌بنزین تخریب‌شده و آتش به پمپ‌بنزین می‌افتد.

پمپ‌بنزین باغمیشه به آتش کشیده می‌شود

شعله‌های آتش به آسمان می‌رود و چند کارگر پمپ‌بنزین زخمی می‌شوند.

چند نفر از اشرار دنبال شیرهای اصلی پمپ‌بنزین هستند تا به مخزن اصلی دسترسی پیدا کنند ولی موفق نمی‌شوند.

اتوبوس شرکت واحد که در آن سمت خیابان پارک شده است توجه اشرار را به خود جلب می‌کند، با بنزین و مواد اشتعال آور به سمت اتوبوس می‌روند و اتوبوس را آتش می‌زنند. راننده اتوبوس جان سالم به در می‌برد و از ترس جانش فرار می‌کند.

با بنزین و مواد اشتعال آور به سمت اتوبوس می‌روند و اتوبوس را آتش می‌زنندچند نفر از اغتشاش‌گران توسط پلیس دستگیر می‌شوند ولی چند نفر دیگر نیز فرار می‌کنند. تا ساعت ۱۴ روز شنبه اوضاع در این قسمت شهر آرام می‌شود.

معاون سیاسی استاندار آذربایجان شرقی گفت‌وگویی با خبرنگاران انجام می‌دهد و می‌گوید: اوضاع در استان و شهر تبریز تحت کنترل بوده و برخی از اغتشاشگران و اشرار دستگیرشده‌اند.

تجمع دیگری در چایکنار تبریز برگزار می‌شود که باعث راه‌بندان و ترافیک سنگین در این مسیر شده و با حضور نیروهای پلیس ‌راه باز می‌شود. در این محدوده شهر خسارت آن‌چنانی به اموال عمومی وارد نمی‌شود.

خیابان انقلاب تبریز میدان دیگر اغتشاشگران

هوا در حال تاریک شدن است، ساعت حوالی ۱۹ عصر است و خیابان انقلاب (۴۲ متری) تبریز در عرض چند دقیقه شلوغ می‌شود. نقاب دارها در یک‌چشم به هم زدن دوباره در این محل جمع می‌شوند.

اموال عمومی و مغازه‌هایی که هنوز باز هستند تخریب می‌شوند. گروهی دیگر به سمت بانک ملی مستقر در این خیابان می‌روند و شیشه‌ها و دستگاه خودپرداز آن شکسته می‌شود.

مردم و شهروندان تبریزی صف خود را با این اغتشاشگران جدا می‌کنند، اشرار هدفی جز آسیب زدن به اموال عمومی و غیرعمومی ندارند و هر چیزی جلوی راهشان قرار می‌گیرد تخریب می‌کنند.

دستگیری همه عوامل اصلی اغتشاشات در ‌تبریز

معاون سیاسی ‌امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به خسارات وارده اغتشاشگران که در صف اعتراضات مردمی نفوذ کرده بودند گفت: بیشتر خسارات، تخریب اموال عمومی، معابر و تابلوها بود.

علیار راست‌گو بابیان اینکه یک دستگاه اتوبوس بخش خصوصی توسط فتنه‌گران آتش زده شد، افزود: ۳ پمپ‌بنزین تبریز هم در این حوادث خسارت دیدند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی از دستگیری همه عوامل اصلی اغتشاشات خیابانی تبریز خبر داد و گفت: تعدادی از افراد هم هستند که احضار و ارشاد می‌شوند ولی عوامل اصلی را دستگیر کردیم.

راستگو با اشاره به اینکه اغتشاشگرانی که به‌صف مردم نفوذ کرده بودند، فقط روز شنبه توانستند اقداماتی انجام دهند، اضافه کرد: از مردم تبریز تشکر می‌کنیم که بلافاصله مسیر و راه خود را از آشوبگران جدا کردند.

شروع راهپیمایی باشکوه مردم زنجان و تبریز در محکومیت آشوبگران به عنوان اولین ها در کشور

راهپیمایی و تجمع مردمی در محکومیت اقدامات آشوبگرانه اخیر روز سه‌شنبه در تبریز برگزار می‌شود.

مردم تبریز با شور و شعور برای جدا کردن صف خود از آشوبگران و حمایت از بیانات مقام معظم رهبری راهپیمایی می‌کنند.

مردم با پوشیدن کفن بر تن شعارهایی علیه آشوبگران سر می‌دهندمردم ولایت مدار تبریز از میدان ساعت به سمت مصلای حضرت امام خمینی (ره) این شهر حرکت کرده و ضمن محکوم کردن اقدام آشوبگران که به بهانه گرانی بنزین در برخی نقاط دست به اغتشاش زدند، از بیانات رهبری نیز حمایت می‌کنند.

آن‌ها با پوشیدن کفن بر تن شعارهایی علیه آشوبگران سر می‌دهند و از اقدام اغتشاشگران و حامیان خارجی آن‌ها اعلام انزجار می‌کنند.

دستگیری یکی از عوامل اصلی تخریب اموال عمومی

فرمانده انتظامی استان آذربایجان شرقی نیز از دستگیری یکی از عوامل اصلی تخریب اموال دولتی و عمومی در اغتشاشات اخیر شهر تبریز خبر داد.

سردار حسین عبدی اظهار داشت: پس از اغتشاشات هفته گذشته در نقاط مختلف شهر تبریز، شناسایی و دستگیری عاملان و آشوبگران این حوادث در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: مأموران پلیس امنیت عمومی با اشراف اطلاعاتی و استفاده از شیوه‌های پلیسی، فردی را که در تخریب اموال دولتی و ساختمان برخی ادارات نقش عمده‌ای داشت، شناسایی کردند.

رئیس پلیس استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: این فرد در اغتشاشات میدان شهید فهمیده و شهرک باغمیشه از تخریب‌کنندگان اصلی بود و افراد را به تخریب اموال عمومی تحریک می‌کرد که بلافاصله از سوی مأموران شناسایی و دستگیر شد.

عبدی بابیان اینکه این فرد در جریان اغتشاشات اخیر خسارت‌های زیادی به اماکن عمومی وارد آورده، افزود: بازجویی از فرد دستگیرشده به‌منظور کشف جزئیات بیشتر همچنان ادامه دارد.

وی با تأکید بر اینکه حساب افرادی که به دنبال ایجاد اغتشاش و ناامنی هستند با عموم مردم جداست، گفت: نیروی انتظامی قاطعانه در برابر افرادی که به دنبال اغتشاش و ناامنی در سطح جامعه باشند ایستاده و اجازه نخواهد داد این عده معدود باعث بی‌نظمی و هرج‌ومرج شوند.

تبریزی‌ها صف خود را با اشرار جدا کردند

امام‌جمعه تبریز نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص اغتشاشات روز شنبه ۲۵ آبان در تبریز می‌گوید: تبریزی‌ها صف خود را با اشرار جدا کردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم ادامه می‌دهد: مردم بااینکه اعتراض‌هایی نسبت به طرح اصلاح قیمت بنزین داشتند ولی با اغتشاشگران و اشرار همراه نشدند.

وی با تأکید بر اینکه راهپیمایی بزرگ روز سه‌شنبه مردم تبریز توطئه دشمنان را خنثی کرد، می‌گوید: دشمنان تلاش زیادی برای ناآرام کردن تبریز انجام دادند اما مردم آگاه و باهوش تبریز به آن‌ها این اجازه را ندادند.

پخش شایعه‌ای جدید از تبریز در شبکه‌های معاند خارجی

بعد از گذشت چند روز از آرام شدن اوضاع در کشور شبکه‌های معاند بازهم دست‌به‌کار می‌شوند و شایعه‌ای جدید مربوط به تبریز راه‌اندازی می‌کنند.

در شبکه‌های زنجیره‌ای دشمن اعلام می‌شود که یکی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز به نام الهه رستگار در اغتشاشات اخیر تبریز توسط پلیس کشته‌شده است.

شایعه کشته شدن دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی تبریز کذب محض استبررسی ما از منابع آگاه در فرماندهی انتظامی استان و همچنین دانشگاه علوم پزشکی تبریز نشان می‌دهد که شایعه کشته شدن دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی تبریز کذب محض است.

این شایعه در حالی به‌منظور تشویش اذهان عمومی و باهدف ناامن کردن فضای خبری کشور منتشر می‌شود که بررسی بیشتر خبرنگار مهر نشان می‌دهد که دانشگاه علوم پزشکی تبریز دانشجویی به نام الهه رستگار ندارد.

به‌هرحال اکنون بعد از گذشت چندین روز از شنبه ناآرام تبریز اوضاع به روال سابق بازگشته است و بار دیگر مردم آذربایجان و شهر تبریز وفاداری و علاقه خود به‌نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ولی فقیه زمان را به جهانیان نشان دادند چراکه آن‌ها صف خود را با فریب‌خوردگان و اشرار جدا کردند و درعین‌حال مطالبات به حقشان در خصوص ضرورت کنترل قیمت‌ها بعد از اصلاح نرخ بنزین را اعلام داشتند.

کد خبر 4783046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha