معاون تحقیقات وزارت نیرو مطرح کرد:

توجه به اکوسیستم نوآوری در وزارت نیرو

توجه به اکوسیستم نوآوری در وزارت نیرو

معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو گفت: وزارت نیرو توجه ویژه ای به اکوسیستم نوآوری کرده و توانسته مجموعه ای از عناصری که در حوزه فناوری نقش دارند را ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصالح اولیا امروز در گردهمایی فناورانه سازمان ها و صنایع شرکت های دانش بنیان و استارت آپ های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست در صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: ظرفیت هایی که در پارک ها، شرکت های دانش بنیان، معاونت علمی و ... ایجاد شده ارتباطات خوبی را شکل داده است.

وی با بیان اینکه اهمیت و بحرانی بودن موضوع آب در کشور ما می طلبد بیش از آنچه که به آن پرداخته ایم باید مورد توجه قرار بگیرد، گفت: عرضه منابع آب ما محدود است. از این رو موضوع «مصرف» مهم می شود.

اولیا ادامه داد: یک زمانی نوآوری و تحقیقات در هر زمینه ای جدی گرفته نمی شد و در سطح موضوعی تشریفاتی و لوکس به آن نگاه می شد اما اکنون شاهد این هستیم که نوآوری و تحقیقات نقش جدی به لحاظ اقتصادی در کشور ما ایفا می کند.

به گفته وی این تحقیقات در بخش خدماتی بیشتر و در بخش تولیدی کمتر تاثیر گذاشته است اما اکنون این موضوع رو به توسعه است و تحقیقات نقش خود را در تولیدات ایفا می کند که این جای خوشحالی دارد.

وی با بیان اینکه قبلا مشکلات و بحران ها با روش های فنی و مدیریتی حل می شد گفت: اما ظهور فناوری های جدید این اعتمادبه نفس را در جوانان ایجاد کرده که می توانند نقش موثری در رفع بحران ها داشته باشند.

اولیا تاکید کرد: اکنون به مرحله ای رسیده ایم که تقاضای فناوری  و عرضه فناوری جدی گرفته می شود و این فرصت بی نظیری را فراهم ساخته است.

وی با اشاره به اقدامات وزارت نیرو در توسعه فناوری ها گفت: وزارت نیرو توجه ویژه ای به اکوسیستم نوآوری کرده و توانسته مجموعه ای از عناصری که در حوزه فناوری نقش دارند را ایجاد کند.

معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو ادامه داد: ایجاد صندوق ها و سایر نهادهای مرتبط، حمایت از فناوران در حوزه های مختلف، راه اندازی مراکز رشد در حوزه آب و برق، ایجاد پارک فناوری نیرو و ... از مجموعه اکوسیستم نوآوری هستند که با توجه به ظرفیت ها در وزارت نیرو ایجاد شده است.

وی تاکید کرد: خوشبختانه نهادهای خوبی همچون موسسه تحقیقات آب، پژوهشگاه نیرو در بخش تحقیقاتی فعالیت می کنند و رویکرد جدیدی نسبت به این فناوری های نو دارند.

وی گفت: وظیفه ما این است که ارتباطات را تسهیل کنیم تا زمینه ورود فناوری به بخش های مختلف مرتبط با وزارت نیرو فراهم شود.

معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو تصریح کرد: همچنین تسهیلات و کمک های مالی صندوق پژوهش و فناوری وزارت نیرو به فعالان عرصه فناوری  ارائه می شود که قرار است به لحاظ مالی ارتقا یابد. 

کد خبر 4784376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha