۲۵ آذر ۱۳۹۸، ۱۵:۱۷

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری خرمشهر:

جشنواره حصیر در خرمشهر برگزار می‌ شود

جشنواره حصیر در خرمشهر برگزار می‌ شود

خرمشهر- رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری خرمشهر گفت: نخستین جشنواره حصیربافی در شهرستان خرمشهر برگزار می شود.

سجاد پاکگوهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: با توجه به اینکه حصیربافی اصلی‌ترین صنایع‌دستی تولیدی استان خوزستان بوده و مهم‌ترین مراکز تولید آن در روستاها قرار دارد، اداره میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری خرمشهر در نظر دارد با مشارکت بخشداری‌های مرکزی خرمشهر و مینوشهر اولین جشنواره حصیر استان خوزستان را در این شهرستان برگزار کند.

وی افزود: فراخوان جشنواره از طریق بخشداری خرمشهر به تمام دهیاری‌های این شهرستان و بخشداری‌های استان خوزستان ارسال خواهد شد تا بتوان طیف‌های بیشتری از هنرمندان این رشته را در این نمایشگاه مشارکت داد.

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری خرمشهر نیمه دوم اسفندماه امسال را زمان برگزاری جشنواره حصیربافی اعلام کرد و افزود: قرار است دبیرخانه‌ این رویداد در فرمانداری خرمشهر به‌ منظور جلب مشارکت‌ دیگر ارگان‌ها برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این جشنواره فعال شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری خرمشهر، ایجاد انگیزه، توسعه صنایع روستایی و شهری و تبدیل منطقه به قطب حصیر استان خوزستان را از اهداف برگزاری نخستین جشنواره حصیر استان در خرمشهر دانست.

وی افزود: از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره، تولید بیشتر حصیر در منطقه و آمادگی جهت عرضه تولیدات در ایام نوروز هم‌زمان با آغاز سفر نوروزی هم‌وطنان عزیز به این منطقه است.

بنا به گفته پاکگوهر، محدودیتی برای مشارکت در این جشنواره وجود ندارد و در صورت اعلام آمادگی همه فعلان در صنعت حصیربافی می‌توانند تولیدات خود را در غرفه‌های تعیین‌شده عرضه کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حصیربافی یکی از قدیمی‌ترین صنایع‌دستی است و قدمت آن ۵ هزار سال برآورد شده است که به دلیل وجود نخلستان‌های وسیع در خوزستان حصیربافی مهم‌ترین صنایع‌دستی این استان را تشکیل می‌دهد.

کد خبر 4799382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha