۲۶ آذر ۱۳۹۸، ۲۰:۴۲

رئیس هیئت مدیره صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته:

۱۰ نمایندگی صندوق حمایت ازتوسعه صنایع پیشرفته امسال افتتاح میشود

۱۰ نمایندگی صندوق حمایت ازتوسعه صنایع پیشرفته  امسال افتتاح میشود

قزوین- رئیس هیئت مدیره صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته گفت: تاکنون ۴ صندوق حمایت از توسعه صنایع پیشرفته در کشور افتتاح شده و شش صندوق دیگر تا پایان امسال راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، دومین یلدای کارآفرینی قزوین سه شنبه شب با همکاری سازمان صمت، اتاق بازرگانی با حضور رضا نقی پور رئیس هیئت مدیره صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته کشور، جمالی پور استاندار، ابوالحسن نائینی رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی، مصطفی مافی رئیس پارک علم و فنآوری استان، عیسی قربانی سرپرست معاونت اقتصادی استانداری،  پیمان نامدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، سعید نبیل رئیس سازمان صمت استان، حمیدرضا خانپور مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین، مهدی بخشنده رئیس اتاق بازرگانی قزوین، صارمی مدیرکل استاندارد، جمعی از صنعتگران، کارآفرینان و استارت آپ ها در محل سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین برگزار شد.

رضا نقی پور در این همایش اظهارداشت: در راستای تسهیل در امور صنعتگران، تولیدکنندگان و کارآفرینان نسبت به راه اندازی چهارمین دفتر صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته در قزوین اقدام کرده ایم.

وی بیان کرد: در حال حاضر صیانت از صنایع نوین و دانش بنیان نظیر صنایع نانو، میکرو الکترونیک،  انرژی های نو، اتوماسیون، های تک و پیشرفته از سیاست های ما در صندوق است که این کار تنها بخشی از خدمات صندوق است.

نقی پور تصریح کرد: صدور ضمانت نامه برای صنایع و طرح های ریسک پذیر، ارائه خدمات کارشناسی و سرمایه گذاری ریسک پذیر، کمک به تجاری سازی دانش انباشته شده و ترویج آن در صنعت، در داخل و خارج از کشور از برنامه های این صندوق است.

وی گفت: امروز در استان قزوین یک تفاهم نامه شش جانبه امضا خواهد شد که این کار در راستای تحقق اهداف مقرر در صند چشم انداز، سیاست های کلی علم و فناوری، رونق تولید، تقویت اقتصاد دانش بنیان، توسعه شنایع پیشرفته و خدمات مبتنی بر علوم وفنآوری های جدید خواهد بود و ما از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته نیز حمایت جدی خواهیم کرد.

نقی پور اضافه کرد: افتتاح دفتر نمایندگی صندوق در استانها زمینه تسهیل در خدمت رسانی به تولیدکنندگان و جلوگیری از حضور آنها در مرکز و کاهش هزینه ها را فراهم کرده و زمینه تسهیل در دریافت تسهیلات و خدمت رسانی را مهیا می کند.

رئیس هیئت مدیره صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته اظهار آمادگی کرد حمایت لازم را از استارت آپ ها برای توسعه فعالیت های دانش بنیان انجام دهد.  

نقی پور اصل گفت: هدف از افتتاح نمایندگی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع در قزوین، کوتاه نمودن مسیر سرمایه گذاری  در بخش کارآفرینی های جدید و استارت آپ ها می باشد.

در ادامه تفاهم نامه همکاری  بین شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته با استانداری قزوین، سازمان صمت و مراکز علمی استان امضا شد.

کد خبر 4800805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha