۲۷ آذر ۱۳۹۸، ۱۲:۰۵

استاندار اردبیل:

ناحیه «سرمایه گذاران خارجی»در شهرک صنعتی اردبیل راه اندازی می‌شود

ناحیه «سرمایه گذاران خارجی»در شهرک صنعتی اردبیل راه اندازی می‌شود

اردبیل - استاندار اردبیل گفت: زمینه‌های لازم برای راه اندازی ناحیه صنعتی سرمایه گذاران خارجی در شهرک صنعتی شماره دو اردبیل ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر بهنام‌جو پیش از ظهر چهارشنبه در نشست با معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی عنوان کرد: به منظور فراهم آوردن شرایط مناسب برای جذب سرمایه گذاران خارجی، ناحیه صنعتی ویژه‌ای برای فعالان صنعتی و اقتصادی دیگر کشورها در شهرک صنعتی شماره دو اردبیل ایجاد می‌شود.

به گفته وی برای این منظور زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار در نظر گرفته شده تا با راه اندازی ناحیه صنعتی مستقل تسهیل در سرمایه گذاری امکان پذیر شود.

استاندار اردبیل ادامه داد: برای افزایش سرمایه گذاران خارجی در منطقه، در شمال اردبیل نیز راه اندازی شهرک صنعتی مشترک با جمهوری آذربایجان در دستور کار بوده و در این خصوص اقدامات اولیه با حضور مقامات آذری انجام پذیرفته است.

بهنام‌جو یادآور شد: راه اندازی شهرک صنعتی مشترک ایران و آذربایجان در شهرستان مرزی پارس آباد مغان زمینه را برای بهره مندی از ظرفیت دو کشور همسایه برای بهبود مبادلات اقتصادی و صنعتی فراهم می‌کند.

به گفته وی با توجه به پتانسیل استان اردبیل در حوزه آبگرم‌های معدنی به بخش سلامت گردشگری و پزشک آبدرمانی نیز توجه ویژه‌ای شده تا شماری از علاقه مندان و پزشکان برای کسب مهارت‌های لازم به کشورهای اروپایی اعزام شوند.

استاندار اردبیل بر لزوم بهره مندی از ظرفیت‌های خاص این استان در حوزه گردشگری تأکید کرد و ادامه داد: برخورداری اردبیل از ۱۱۰ چشمه آبگرم پتانسیل کم نظیری را در منطقه ایجاد کرده و در هیچ منطقه‌ای از کشور پهناورمان به اندازه این استان چشمه‌های آبگرم خدادادی که از خاصیت‌های کم نظیر درمانی نیز برخوردار هستند، وجود ندارد.

کد خبر 4801081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha