۲۸ آذر ۱۳۹۸، ۱۲:۴۲

جشنواره استانی دانش و پژوهش در بوشهر برگزار شد

جشنواره استانی دانش و پژوهش در بوشهر برگزار شد

بوشهر - جشنواره استانی دانش و پژوهش امام علی علیه السلام همراه با مراسم گرامیداشت هفته پژوهش در سپاه استان بوشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، معاون دانش و پژوهش سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر صبح پنجشنبه در این آئین اظهار داشت: گفتمان انقلاب اسلامی به سرعت در حال پیشرفت و تکامل در ابعاد مختلف است.

سرهنگ پاسدار محمدرضا زارعی‌تبار اضافه کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان قلب تپنده جهان اسلام بایستی در باب اقتدار و قدرت علمی در جهان حرف تازه‌ای داشته باشد. به همین دلیل سپاه در پیش روندگی و پیش برندگی انقلاب و نظام نقش مهمی را بر عهده دارد.

وی افزود: مهمترین ابعاد این پیش روندگی و پیش برندگی برخورداری از اقتدار و قدرت علمی است که در این راستا نیازمند دانشی منحصر به فرد برای ایجاد و برقراری تمدن اسلامی و توسعه و رشد انقلاب اسلامی در جهان است.

معاون دانش و پژوهش سپاه امام صادق (ع) افزود: در همین راستا از سال ۱۳۸۹ در پی صدور فرمان جهاد علمی از طرف فرماندهی معظم کل قوا مبنی بر تاکید بر مدیریت دانش و نهضت نرم افزاری و در قالب یکی از راهبردهای اساسی تحول سپاه و برداشتن گام‌های اساسی در راستای تحقق منویات ایشان، گسترش فضای پژوهشی و علمی در کشور، خودکفایی علمی و نیز تبدیل شدن ایران به یکی از قطب‌های علمی در منطقه و جهان، معاونت دانش و پژوهش در سپاه راه اندازی شد.

سرهنگ زارعی تبار ادامه داد: سپاه در عرصه‌های مختلف در صف مقدم دفاع از انقلاب اسلامی حضور داشته لذا از تجارب زیادی برخوردار بوده و دانشی را حول ارزش‌های اصیل انقلاب اسلامی، خدا محوری، ایثار و از خودگذشتگی و اخلاص به وجود آورده که می‌تواند درخت تنومندی از علم و دانش اسلامی بر محور ارزش‌های معنوی و دینی برقرار کند.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: مقام معظم رهبری در اولین توصیه خود در این بیانیه موضوع علم و پژوهش را مطرح نموده و فرموده‌اند: «دانش آشکارترین وسیله عزت و قدرت یک کشور است». این امر و تأکید معظم‌له بر لزوم تداوم رستاخیز علمی در کشور، وظیفه ما را سنگین‌تر کرده و همه باید تلاش کنیم تا دشمنان بدخواه و کینه توز ملّت ایران را که از جهاد علمی ملّت ایران به شدت بیمناک هستند، ناکام سازیم.

معاون دانش و پژوهش سپاه امام صادق (ع) در ادامه با اشاره به وظایف این معاونت اظهار داشت: ثبت تجارب رخدادی و انتشار و اشتراک گذاری آنها، انجام پژوهش‌های کاربردی، تبادل و نشر دانش با انتشار منظم پیک‌های دانشی عمومی و تخصصی و نشریه علمی داخلی، تشکیل تیم‌های اندیشه‌ورزی، نیازسنجی دانشی، برگزاری کارگاه‌های مختلف علمی، کاربست راهکارهای احصاء شده و آموزه‌یابی، بخشی از فعالیت‌ها و نقش آفرینی‌های این معاونت در سال جاری است.

وی با اشاره به برنامه‌های سپاه امام صادق (ع) در هفته پژوهش گفت: برگزاری جشنواره امام علی (ع)، برگزاری بازدیدهای علمی، برگزاری نشست‌های علمی و کارگاه‌های تجربه نگاری، برپایی نمایشگاه محصولات پژوهشی و همچنین تجلیل از پژوهشگران سپاه از عمده برنامه‌های بزرگداشت این هفته در سطح سپاه امام صادق (ع) است.

سرهنگ زارعی تبار افزود: امروز به فضل الهی و با مجاهدت علمی تجربه نگاران، پژوهشگران و اندیشه‌ورزان و همکاری فرماندهان رده‌های سپاه استان، اقدامات قابل تحسینی انجام گرفته و دستاوردهای دانشی مطلوبی بدست آمده که با توجه به ارزیابی اشراف کلی سپاه، معاونت دانش و پژوهش سپاه امام صادق (ع) موفق شده در سال ۹۵ رتبه اوّل کشوری، سال ۹۶ رتبه دوم کشوری و در سال ۹۷ رتبه اول کشوری را در بین تمام رده‌های سپاه در سطح کشور کسب کند.

سپاه و بسیج اهل فکر، اندیشه و پژوهش است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق (ع) در این مراسم گفت: مجموعه سپاه صرف نظر از اینکه یک نیروی انقلابی و میدانی است و آمادگی خود را در راستای حفظ نظام اسلامی در سراسر دنیا اعلام کرده است یک نیروی فکری و اندیشه‌ای هم هست.

حجت الاسلام حسین دشتی اظهار کرد: امروز کسانی که سپاه و بسیج را در جبهه‌های مختلف علمدار می‌بینند متوجه می‌شوند که سپاه و بسیج اهل فکر، اندیشه و پژوهش‌اند و همواره در پیشرفت‌های در ابعاد مختلف صنعتی، اقتصادی، نظامی و غیرنظامی جلودار بوده و هستند.

وی تصریح کرد: پژوهش زائیده فکر و معلومات جدید است و لازم است که انسان خود را به زحمت بیندازد تا بتواند با کمک خداوند متعال به اندیشه جدیدی دست پیدا کند.

این مقام مسئول یادآور شد: بعضی‌ها در جهان متمدن امروز، شعار تقابل بین علم و دین را سر می‌دهند و معتقدند که اگر کسی دنبال دین رفت از پیشرفت عقب می‌ماند در صورتی که این مسئله درست نیست و یک تحریف است و واقعیت این است که دین و دانش از هم تفکیک پیدا نمی‌کنند.

کد خبر 4802211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha