۳۰ آذر ۱۳۹۸، ۰:۲۰

فرماندار شهرستان آبیک:

فعالیت بیمارستان ۵۰ تختخوابی شهدای آبیک از اول دیماه آغاز می شود

فعالیت بیمارستان ۵۰ تختخوابی شهدای آبیک از اول دیماه آغاز می شود

قزوین- فرماندار شهرستان آبیک گفت: با تجهیز بیمارستان ۵۰ تختخوابی شهدای آبیک از سوی دانشگاه علوم پزشکی قزوین از اول دی ماه ارائه خدمات درمانی در این بیمارستان آغاز می شود.

شهرام احمدپور در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص راه اندازی این بیمارستان اظهار داشت: شهرستان آبیک با داشتن ۱۰۰ هزار نفر جمعیت که ۳۰ هزار نفر آن روستایی و ۷۰ هزار نفر شهری هستند در سالهای اخیر از مشکلات چون نبود امکانات درمانی مناسب، آلودگی هوا و کمبود آب شرب مواجه است که اقدامات مؤثری برای حل آنها در سال‌های اخیر صورت گرفته است.

وی بیان کرد: یکی از مشکلات ما فرسودگی تجهیزات بیمارستان شهدای آبیک بود که حدود ۷ سال این بیمارستان از رده خدمت رسانی خارج شد و تنها از طریق بیمارستان خصوصی ولیعصر به مردم خدمات رسانی می‌شد که خوشبختانه با سفر وزیر بهداشت به استان این کار تسریع شد.

فرماندار آبیک یادآور شد: از سوی دانشگاه علوم پزشکی حدود ۸ تا ۱۰ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات پزشکی و فنی مورد نیاز هزینه شد و ساختمان هم کمی نوسازی شد و از فردا این بیمارستان با ۵۰ تخت در خدمت شهروندان خواهد بود.

احمدپور اظهار داشت: در فاز اول بخش کودکان و داخلی بیمارستان راه اندازی می‌شود و در آینده با تأمین پزشک متخصص و کادر بیهوشی این دو بخش نیز راه اندازی می‌شود.

احمدپور گفت: این بیمارستان در گذشته به صورت درمانگاه فعالیت می‌کرد و ما در تأمین نیاز درمانی مردم مشکلات جدی داشتیم که جا دارد از دکتر نمکی وزیر بهداشت و دکتر مهرام رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی در راه اندازی این بیمارستان تشکر کنیم که یکی از مطالبات مردم آبیک اجابت شد و امروز مردم آبیک می‌توانند از خدمات درمانی آن استفاده کنند.

وی اضافه کرد: بخش تأسیسات هم باید نوسازی شود و بخش الحاقی هم انجام خواهد شد تا خدمات بهتری به مردم داده شود.

احمدپور بیان کرد: در حال حاضر یک بیمارستان خصوصی ۵۰ تختخوابی هم به نام حضرت ولیعصر (عج) هم در شهرستان آبیک که با این دو بیمارستان نیازهای درمانی مردم برطرف خواهد شد.

فرماندار آبیک در خصوص تأمین آب شرب این شهرستان نیز اظهار داشت: انتقال آب سد طالقان یکی دیگر از مطالبات اساسی مردم شهرستان است که در فاز اول ۱۱۰ میلیارد تومان برای اجرای آن پیش بینی شده که امسال ۳۰ میلیارد تومان تخصیص نقدی و ۱۸ میلیارد تومان از محل فروش اوراق برای تسریع در اجرای این طرح اختصاص داده شده است.

وی بیان کرد: پیشرفت فیزیکی این طرح ۸ درصد است که حدود ۴۸ میلیارد تومان برای آن هزینه شده و کارهای اولیه تصفیه خانه در مرحله اتمام است و لوله‌ها در روزهای آینده خریداری و به محل طرح منتقل می‌شود که امیدواریم سال آینده آب شرب از سد طالقان به شهر آبیک منتقل شود.
 

کد خبر 4803016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha