۳۰ آذر ۱۳۹۸، ۹:۵۲

تشریح آنچه باعث تعلیق شد؛

تبعات سنگین برای ملی‎‌پوشِ بی اخلاق تنیس روی میز

تبعات سنگین برای ملی‎‌پوشِ بی اخلاق تنیس روی میز

امین احمدیان در حالی به دلیل بی اخلاقی در مسابقات انتخابی تیم ملی از انجام هرگونه فعالیت تعلیق شده که به خاطر این محرومیت مسابقات مهم باشگاهی و ملیِ پیش رو را از دست خواهد داد.

به گزارش خبرنگار مهر، بنا بر اعلام فدراسیون تنیس روی میز امین احمدیان ملی‌پوش این رشته به دلیل رفتار ناشایست در رقابت‌های انتخابی تیم ملی تا اطلاع ثانونی از انجام هرگونه فعالیت تعلیق شد.

وی در حالی با این حکم فدراسیون مواجه شده که طبق آخرین رقابت های انتخابی برگزار شده برای تیم ملی (سال گذشته) قرار بود این تیم را برای حضور در رقابت های انتخابی المپیک (۲ تا ۶ بهمن ماه - پرتغال) همراهی کند اما با به خاطر حکمی که با آن مواجه شده احتمالا فرصت حضور در این رقابت های مهم را از دست خواهد داد.

این در حالی است که وی نتیجه گیری لازم را از مسابقات انتخابی برگزار شده نداشت و به همین دلیل نتوانست در ترکیب تیم اعزامی به مسابقات قهرمانی جهان (۳ تا ۹ فروردین ماه - کره جنوبی) قرار بگیرد.

پیمان حسنی دبیر فدراسیون تنیس روی میز در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد آنچه منجر به تعلیق امین احمدیان ملی پوش این رشته از انجام هر گونه فعالیت باشگاهی و ملی شده است، توضیح داد و تاکید کرد کرد که حکم قطعی در رابطه با این بازیکن بعد از تشکیل کمیته انضباطی اعلام خواهد شد.

وی با یادآوری اینکه آخرین دیدار امین احمدیان در رقابت های انتخابی تیم ملی تنیس روی میز روز گذشته در دور چهارم مرحله نهایی و مقابل محمد علی روئین تن برگزار شد، گفت: در این مسابقه احمدیان در حالیکه با نتیجه ۱۰ بر ۸ پیش بود در نهایت متحمل شکست شد. این باخت شانس احمدیان را برای حضور در ترکیب تیم ملی به صفر رساند و به همین دلیل دیدار آخری که باید با افشین نوروزی برگزار می کرد در عمل هیچ تاثیری در سرنوشت او نداشت.

دبیر فدراسیون تنیس روی میز ادامه داد: بعد از این دیدار امین احمدیان رفتارهای ناشایستی از خود نشان داد. او چند بار راکت خود را محکم به میز کوبید و به پارتی شن هم ضربه زد، خارج از زمین مسابقه هم چندبار ضربات محکمی به بخش آهنی سکوی تماشاگران وارد کرد طوریکه صدا و جو خیلی بد و وحشتناکی در سالن ایجاد شد.

حسنی با یادآوری اینکه امین احمدیان در انجام چنین رفتارهای ناشایستی سابقه دارد، خاطرنشان کرد: این اولین بار نیست که امین احمدیان به دلیل ناراضی بودن از مسابقات و نتایج آن اینچنین بی اخلاقی می کند. ضمن اینکه طبق قانون، سرداور مسابقه می تواند بازیکنی که با رفتار و حرکات خود جو مسابقات را به هم می ریزد را محروم کند. این محرومیت می تواند برای یک، دو یا کل مسابقات باشد.

وی با یادآوری اینکه امین احمدیان به خاطر این رفتارهای ناشایست از ادامه مسابقات انتخابی تیم ملی اخراج شد، تصریح کرد: بنابراین دیدار آخر او مقابل افشین نوروزی برگزار نشد. این دیدار برای احمدیان هیچ تاثیری نداشت اما برد  و باخت آن می توانست برای افشین نوروزی تاثیرگذار باشد. در هر صورت به خاطر باخت فنی احمدیان و طبق قانون افشین برنده ۳ بر صفر این بازی معرفی شد.

دبیر فدراسیون تنیس روی میز با بیان اینکه کمیته انضباطی در اولین فرصت برای تصمیم گیری در مورد حکم قطعی امین احمدیان تشکیل جلسه می دهد، یادآور شد: تا آن زمان این بازیکن اجازه هیچ گونه فعالیتی ندارد. بنابراین احمدیان در دور برگشت مسابقات لیگ برتر که از هفته جاری آغاز می شود، نمی تواند پتروشیمی - تیم قهرمان نیم فصل - را همراهی کند. ضمن اینکه به خاطر شدت رفتار ناشایستی که داشت احتمالا حکم او به گونه ای خواهد بود که نمی تواند در رقابت های گزینشی المپیک هم شرکت کند.

کد خبر 4803132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha