۴ دی ۱۳۹۸، ۱۰:۱۲

هفته آینده در شهر کتاب؛

عصری با رومن پوئرتولاس برگزار می‌شود

عصری با رومن پوئرتولاس برگزار می‌شود

نشست عصری با رومن پوئرتولاس با هدف بررسی آثار این‌نویسنده روز سه‌شنبه ۱۰ دی در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، برنامه «عصری با رومن پوئرتولاس» روز سه‌شنبه ۱۰ دی در قالب نشست هفتگی شهر کتاب در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

پوئرتولاس نویسنده جوان فرانسوی در ۱۹۷۵ در مون‌پلیه متولد شد. پدر و مادر او هر دو نظامی بودند و همین امر سبب شد که در کشورهای گوناگون اروپا زندگی کند. او همواره در آرزوی کارآگاه شدن بود و با آن‌که به درجه‌ی ستوانی رسید اما هرگز نتوانست آرزویش را محقق کند. به خاطر تجربه‌ای که در ژاندارمری فرانسه به دست آورد افزون بر نویسندگی کارشناس مهاجرت‌های غیرقانونی نیز شد. سفرهای او در جوانی و آشنایی‌اش با پدیده مهاجرت غیرقانونی و اقلیت‌ها بخش سترگی از مضامین رمان‌های او را دربرمی‌گیرد.

«سفرشگفت‌انگیز مرتاضی که در جالباسی آیکیا گیر افتاده بود»، «ناپلئون به جنگ داعش می‌رود»، «دخترکی که ابری به بزرگیِ برج ایفل را بلعیده بود» و «همه تابستان بدون فیسبوک»، آثاری از پوئرتولاس هستند که طی چند سال گذشته با ترجمه‌ی ابوالفضل الله‌دادی توسط نشر ققنوس منتشر شده‌اند.

رمان «همه تابستان بدون فیسبوک» به‌عنوان متاخرترین اثری که از پوئرتولاس چاپ شده، بیش از آن‌که داستانی جنایی باشد ادای دینی است به تاریخ ادبیات جهان و شاهکارهای بزرگی که نویسنده‌های محبوب‌مان برای ما نوشته‌اند. او در این کتاب رمان‌های بزرگی را که احتمالاً همه‌ ما آن‌ها را خوانداه‌ایم از زاویه‌ دیگری به تصویر می‌کشد و البته در این راه از شوخی با نویسندگان بزرگ ابایی ندارد.

نشست هفتگی شهر کتاب هفته آینده با عنوان «عصری با پوئرتولاس» به نقد و بررسی آثار این نویسنده فرانسوی اختصاص دارد که با حضور احسان رضایی، سمیه نوروزی و ابوالفضل الله‌دادی همراه خواهد بود.

این‌برنامه روز سه‌شنبه ۱۰ دی از ساعت ۱۶:۳۰ در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار می‌شود.

کد خبر 4807023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha