۱۳ دی ۱۳۹۸، ۱۳:۲۶

امام‌جمعه موقت شاهرود:

نصرت الهی وعده پروردگار است/ سلیمانی نقطه اوج بندگی بود

 نصرت الهی وعده پروردگار است/ سلیمانی نقطه اوج بندگی بود

شاهرود - امام‌جمعه موقت شاهرود بابیان اینکه دشمنان فکر می‌کنند که با شهادت سلیمانی پیروز می‌شوند، گفت: نصرت الهی وعده پروردگار است و ایران سلیمانی‌های زیادی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حمید عبداللهیان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود به میزبانی مدرسه قلعه، ضمن بیان اینکه وعده خداوند متعال پیروزی و نصرت الهی است، تأکید کرد: هرکس با امت اسلامی مقابله کرد، رزمندگان اسلام او را بر سر جای خودش نشانده‌اند.

وی بابیان اینکه حضرت علی (ع) وقتی خبر شهادت مالک اشتر را شنید، خطبه خواند و بیان داشتند «خدا رحمت کند مالک را همان نسبتی که من با پیامبر (ص) داشتم مالک با من داشت من اگر ناصر پیامبر (ص) بودم مالک ناصر من بود و اگر من برای پیامبر (ص) سرباز بودم مالک برای من سرباز بود» افزود: سردار سلیمانی سرباز ولایت بود و این چه توصیف زیبایی برای ایشان است.

تکرار حماقت سیاسی دشمنان

امام‌جمعه موقت شاهرود در ادامه گفت: مالک اشتر قله کوهی بود که امیر المومنان (ع) درباره ایشان فرمود هیچ‌کس به اوج او نرسید و در سختی و مقاومت هیچ‌کس به‌پای مالک اشتر نرسید؛ مالک به عهدش وفا کرد و به آرزویش رسید و پروردگارش را ملاقات کرد، لذا ما برای این ناراحت نیستیم که حاج قاسم سلیمانی شهید شد چراکه بنده‌ای از بندگان خدا بود، هیچ‌وقت چشمان سلیمانی در زمان ترس بسته نشد و هیچ‌گاه از دشمن‌روی برنگرداند لذا این شهید سرمایه نظام و کشور است.

عبداللهیان ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام خود برای شهادت سلیمانی ابتدا حضرت بقیه‌الله (عج) را مخاطب تسلیت خویش قراردادند و بعد فرمودند که من به حضرت ولی‌عصر (ع) و روح سردار سلیمانی تبریک می‌گویم و این واژه‌های گران‌بها است که تاکنون سابقه نداشته معظم له درباره کسی این‌چنین عباراتی را به کار ببرند و سه روز عزای عمومی اعلام شود.

وی بابیان اینکه دشمنان گمان کرده‌اند که برده‌اند اما این حماقت سیاسی است، بیان کرد: اطلاعیه‌هایی که نیروهای مقاومت در عراق، یمن، غزه و لبنان و … داده‌شده نشان می‌دهد که همه عزادار سردار هستند و قول انتقام می‌دهند و انتقام این خون پاک شهید سلیمانی و ابو مهدی المهندس را خواهند گرفت.

سلیمانی به آرزویش رسید

امام‌جمعه موقت شاهرود بابیان اینکه اگر زینبیون پاکستان، فاطمیون افغانستان، انصار الله یمن و حزب‌الله لبنان و نیروهای مقاومت در فلسطین و اقصی نقاط دنیا داریم محصول فرماندهی شفاف و از نزدیک سردار سلیمانی است، بیان داشت: یکی از مقامات آمریکایی گفته بود «سلیمانی شخصیتی بود که بی زره و بی محافظ بر صدر خارکیزهای مقابل ما قدم می زد»، لذا امروز سلیمانی به آرزویش رسید و ارواح شهدا و فرشتگاه او را در آغوش کشیده و به آسمان بردند.

عبداللهیان در دیگر بخش سخنان خود، حضرت زهرا (س) را الگویی برای مجاهدت خستگی ناپذیر درباره حوادث سیاسی روزگار خودش بعد از رحمت پیامبر (ص) دانست و تأکید کرد: ایشان همچنین الگوی عبادت و تواضع بودند که باید ایشان را اسوه و الگوی زندگی دانست.

کد خبر 4814880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha