۱۳ دی ۱۳۹۸، ۱۷:۰۱

جمالی در گفتگو با مهر:

شهادت سردار سلیمانی نفرت از آمریکا را بیشتر کرد

شهادت سردار سلیمانی نفرت از آمریکا را بیشتر کرد

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: با شهادت سردار سلیمانی شاهد نفرت مردم منطقه از رژیم صهیونیستی و آمریکا هستیم و قطعاً شاهد مقاومت های محکمی از سوی مردم منطقه خواهیم بود.

محمد جواد جمالی نوبندگانی عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با خبرنگار مهر با تأکید بر اینکه دادگاه‌های بین المللی باید مقامات آمریکا را به خاطر ترور حاج قاسم سلیمانی محاکمه کنند، اظهار داشت: یکی از نکاتی که حائز اهمیت است این است که جمهوری اسلامی اعلام کرده که مجامع بین المللی برای آمریکا به عنوان یک آچار فرانسه تلقی می‌شوند و هر وقت که آمریکایی‌ها بتوانند رأی مجامع بین المللی علیه کشورهای غیر همسو را بگیرند، از آن ابزار استفاده می‌کنند و هر گاه این مجامع با آمریکا و صهیونیست‌ها هماهنگ نباشند، آمریکا بر خلاف همه قوانین و مقررات بین المللی عمل می‌کند.

وی افزود: حمله آمریکا و صهیونیست‌ها به بسیاری از کشورهای منطقه نشان دهنده آن است که آنان بدون مجوز شورای امنیت اقدامات وحشیانه بسیار زیادی را انجام داده اند و بر خلاف شعارهایشان هیچ گونه توجهی به مسائل حقوق بشر ندارند.

عضوهیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: این مسئله نشان دهنده وجود دکترینی در هیئت حاکمه آمریکا است و همه آنان این دکترین را قبول دارند و بر این باور هستند که از مجامع بین المللی فقط برای فشار بر کشورهای غیر همسو استفاده کنند. در حالی که مجامع بین المللی باید به صورت بی طرفانه عمل کنند و با جنایتکارانی چون آمریکا برخورد جدی داشته باشند.

جمالی نوبندگانی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها، سردار سلیمانی، نماد مقاومت و مبارزه با تروریسم را به شهادت رساندند و پس از آن با جعل واقعیت و خارج از اخلاق و عرف دیپلماتیک اعلام کردند که مردم عراق از این مسئله شاد هستند، در حالی که همه شواهد و قرائن نشان دهنده آن است که منطقه مملو از نفرت از آمریکا و رژیم صهیونیستی بعد از این جنایت است.

وی یادآور شد: سوال بنده از مقامات دروغگوی آمریکا این است که اگر عراقی‌ها از این واقعه خوشحال هستند، پس چرا آمریکایی‌ها دچار ترس و واهمه شدند و اعضا سفارت خانه خود را از عراق فراری دادند؟

عضوهیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: همانطور که صهیونیست‌ها نتوانستند با ترور شهید سید عباس موسوی، رهبر حزب الله لبنان در سال ۱۹۹۲، عماد مغنیه و سایر رهبران جنبش‌های مقاومت به اهداف خود دست یابند، با شهادت سردار سلیمانی نیز به اهداف خود نخواهند رسید.

جمالی نوبندگانی گفت: با شهادت سردار سلیمانی قطعاً شاهد رویش‌های جدید و مقاومت‌های محکمی از سوی مردم ایران و منطقه خواهیم بود و نتایج آن به زودی مشخص خواهد شد.

کد خبر 4815285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha