۲۶ دی ۱۳۹۸، ۱۱:۰۳

فرماندار شهرستان دهاقان:

هنر گلیم بافی به عنوان برند روستای «دزج» معرفی می شود

هنر گلیم بافی به عنوان برند  روستای «دزج» معرفی می شود

دهاقان - فرماندار دهاقان گفت : هنر گلیم بافی به عنوان مشخصه و برند شهرستان دهاقان و روستای دزج به کشور معرفی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر ، صبح امروز (چهارشنبه) فرماندار شهرستان دهاقان، بخشدار و مدیریت کمیته امداد شهرستان از کارگاه آموزش گلیم بافی مرکز یادگیری بعثت روستای دزج بازدید کردند.

فرماندار دهاقان در این بازدید با تشکر از از احیاء و حفظ هنرهای فاخر ایلی توسط بانوان هنرمند روستای دزج به ظرفیت ها و قابلیت های موجود درشهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: تمام سعی ما این است که هنر گلیم بافی به عنوان مشخصه و برند شهرستان دهاقان و روستای دزج به کشور معرفی شود.

علی اصغر قاسمیان با اشاره به ظرفیتهای ویژه این هنر در راستای اشتغالزایی برای جوانان و معرفی صنایع دستی این شهرستان افزود: باید این هنر به عنوان یک فرصت و قابلیت بومی در راستای اشتغالزایی نگاه ویژه شود.

فرماندار دهاقان از تمامی دست اندرکاران به ویژه مدیر مرکز یادگیری محلی روستای دزج تقدیر کرد و گفت: لازم است این رویه در ارتباط با دیگر هنرهای سنتی شهرستان نیز لحاظ شود تا شاهد رشد و شکوفایی شهرستان در زمینه های مختلف باشیم.

گفتنی است گلیم بافی از هنر های بانوان قشقایی و بختیاری روستای دزج است که برای اولین بار توسط مرکز یادگیری محلی بعثت روستای دزج کارگاه آموزشی گلیم بافی از ابتدای مهر ماه سال ۹۸ با حضور بانوان ایل قشقایی و بختیاری برگزار می شود.

در ادامه تصاویری از این کارگاه را مشاهده می نمایید:

کد خبر 4827050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha