۱ بهمن ۱۳۹۸، ۲۲:۵۸

طی ظهر چهارشنبه تا ظهر پنج‌شنبه؛

بارندگی‌ها در نیمه جنوبی و مناطق شرقی استان بوشهر تشدید می‌شود

بارندگی‌ها در نیمه جنوبی و مناطق شرقی استان بوشهر تشدید می‌شود

بوشهر- مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از تشدید بارندگی‌ها در نیمه جنوبی و مناطق شرقی استان بوشهر طی ظهر چهارشنبه تا ظهر پنج‌شنبه خبر داد.

فرج‌الله شکوهی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به تشدید بارندگی‌ها طی ظهر چهارشنبه تا ظهر پنج‌شنبه، آب‌گرفتگی معابر عمومی و اختلال در ترددهای شهری در برخی نقاط استان به‌ویژه در نیمه جنوبی و مناطق شرقی استان پیش‌بینی می‌شود.

وی تصریح کرد: به سبب وزش باد شدید و گاهی تندبادهای لحظه‌ای (بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت)، سواحل استان و خلیج‌فارس مواج و متلاطم خواهد بود.

شکوهی‌پور از تشدید بارش‌ها، وزش باد شدید و تلاطم دریا خبر داد و گفت: طی روز پنج‌شنبه تا شنبه دمای هوا به‌طور میانگین ۴ تا ۷ درجه کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه مدت‌زمان تشدید فعالیت سامانه ظهر چهارشنبه تا ظهر پنج‌شنبه است بیان کرد: در این مدت وزش باد شدید (بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت) و بارش باران گاهی رگبار باران و رعدوبرق و بارش تگرگ است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر اضافه کرد: این سامانه چهارشنبه تا صبح پنج‌شنبه سواحل شمالی و مرکزی استان و در سواحل جنوبی ظهر چهارشنبه تا پایان پنج‌شنبه فعال خواهد بود.

وی بیان کرد: در این مدت دما بین ۴ تا ۷ درجه کاهش خواهد یافت و برای سواحل استان و خلیج‌فارس وزش باد شدید و بارندگی برای سطح استان و با شدت بیشتر در مناطق شرقی و نیمه جنوبی استان پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر اضافه کرد: در این مدت وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج دریا به بیش از ۲/۵ متر، آب‌گرفتگی معابر عمومی و اختلال در ترددهای شهری و لغزندگی جاده‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، احتمال خسارت به محصولات کشاورزی پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار داشت: طی این مدت توصیه می‌شود به سبب وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج از ترددهای دریایی اجتناب شود و از صعود به ارتفاعات و قرار گرفتن در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: در این مدت توصیه می‌شود حفاظت از محصولات کشاورزی، کنترل دما و رطوبت در گلخانه‌ها و واحدهای تولیدی دامداری انجام شود.

کد خبر 4831951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha