۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۶، ۱۷:۵۵

معاون سازمان میراث فرهنگی و گردشگری:

گردشگری جنگ اولویت اول معاونت گردشگری است

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: جاذبه های گردشگری دوران دفاع مقدس یکی از موضوعاتی است که می تواند در بحث گردشگری داخلی مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر محمد شریف ملک زاده افزود: همه ساله تعداد زیادی از مردم از مناطق و آثار به جا مانده دوران دفاع مقدس بازدید می کنند و این امر لزوم توسعه زیرساختهای گردشگری این مناطق را دو چندان می سازد.

وی، گردشگری جنگ را اولویت اول سازمان میراث فرهنگی و گردشگری دانست و گفت: در این راستا تعامل خوبی با نهادهای دیگر ایجاد شده است، اما اقدامات انجام شده کافی نیست.

ملک زاده افزود: اعزام بیش از 100 نفر از نخبگان علمی و همچنین یک هزار نفر از کارکنان دولت به مناطق عملیاتی جنوب ، برگزاری تورهای ویژه خبرنگاران، اعزام بیش از 200 نفر از طلاب خارجی مقیم ایران به تور ویژه  گردشگری جنگ ، برنامه ریزی و اجرای تور ویژه مبلغان زن، اعزام حدود 120 نفر از ورزشکاران برتر به مناطق عملیاتی و..از جمله برنامه های معاونت گردشگری در سال گذشته بوده است.

وی از تهیه و توزیع بیش از 500 هزار نقشه راهنمای گردشگری مناطق عملیاتی و استان خوزستان خبر داد و گفت: تهیه وتوزیع دفتر چه خاطرات راهیان نور و روز شمار جنگ و گردشگری نیز از دیگراقدامات سازمان میراث فرهنگ و گردشگری بوده است .

ملک زاده افزود: با توجه به نامگذاری سال 86 به عنوان سال اتحاد ملی، انسجام اسلامی، معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری برنامه های ویژه ای را جهت توسعه گردشگری جنگ در دست اقدام دارد.

کد خبر 483468

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha