۷ بهمن ۱۳۹۸، ۱۴:۳۱

۲۰ بهمن‌ماه؛

همایش ملی «نقش حکمت اسلامی در انقلاب اسلامی» در قم برگزار می‌شود

همایش ملی «نقش حکمت اسلامی در انقلاب اسلامی» در قم برگزار می‌شود

قم - دبیر علمی همایش «نقش حکمت اسلامی در انقلاب اسلامی» گفت: این همایش ۲۰ بهمن‌ماه در استانه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران در قم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد مهدی گرجیان قبل از ظهر دوشنبه در نشست خبری همایش ملی نقش حکمت اسلامی در انقلاب اسلامی که در مجتمع آموزش عالی امام خمینی (ره) برگزار شد، با اشاره به برگزاری این همایش برای نخستین بار در کشور، افزود: انقلاب‌های به وقوع پیوسته در کشورهای مختلف بر پایه زیرساخت‌ها و مبانی تحقق می‌یابد که این زیرساخت‌ها انقلاب‌ها را برپا نگه می‌دارند از جمله انقلاب‌هایی که انبیا به راه انداختند که چنانچه بر مبنای تفکر و اندیشه نبود نمی‌توانست دوام یابد.

وی با بیان اینکه انقلاب مقدس جمهوری اسلامی بر اساس پایه‌های فکری، فلسفی و اعتقادی شکل گرفته است، افزود: وجود مقدس امام خمینی (ره) که فقیه، فیلسوفی عظیم و متفکری بزرگ در عرصه عرفان عملی بودند، توانست این انقلاب را تأسیس کند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی (ص) بیان کرد: همایش ملی نقش حکمت اسلامی در انقلاب اسلامی به همت دانشکده حکمت و ادیان که زیر مجموعه مجتمع جامع امام خمینی (ره) و مجموعه جامعه المصطفی (ص) است، برگزار می‌شود.

وی گفت: آیت الله العظمی جوادی آملی در دیدار با اعضای برگزار کننده همایش به بخشی از مبانی که پوشیده بود، تأکید کردند که در همایش بخشی از سخنان ارزشمند ایشان به صورت کلیپ منتشر می‌شود.

حجت الاسلام گرجیان با بیان اینکه حکمت اسلامی به ویژه حکمت صدرایی ظرفیت دارد که زیرساخت تمدن نوین اسلامی را ایجاد کند، افزود: با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری که در این خصوص می‌فرمایند که باید گام دوم را فراتر ببینیم و چشم انداز را جهانی‌تر کنیم، باید از این بیانیه به عنوان سند بالادستی در عرصه‌های کاربردی استفاده کنیم.

وی بیان کرد: چهار کمیته اصلی این همایش شامل کمیته فلسفه اسلامی، کمیته عرفان اسلامی، کمیته کلام اسلامی و کمیته فلسفه مضاف است.

عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم (ع) گفت: در راستای برگزاری همایش ملی نقش حکمت اسلامی در انقلاب اسلامی ۱۴۸ چکیده، پنج مصاحبه علمی و ۱۳ پیش نشست داشته‌ایم.

وی با اشاره به همکاری ۲۷ نهاد در برگزاری این همایش افزود: محورهای اصلی همایش ملی نقش حکمت اسلامی در انقلاب اسلامی شامل جایگاه عقل در اندیشه سیاسی امام خمینی (ره)، سهم حکمت متعالیه در اندیشه‌های امام خمینی (ره)، توازن حکمت متعالیه و عرفان در اندیشه سیاسی امام خمینی (ره)، جایگاه حکمت متعالیه در تأسیس حکومت اسلامی و روش شناسی پشتیبانی از حکومت اسلامی می‌شود.

حجت الاسلام گرجیان بیان کرد: این همایش ۲۰ بهمن ماه مقارن با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ساعت هشت و نیم صبح آغاز شده و تا ساعت ۱۶ ادامه دارد.

وی با اشاره به معرفی مقالات برتر در هر یک از پنل‌های همایش افزود: همایش ملی نقش حکمت اسلامی در انقلاب اسلامی در سالن قدس مجتمع امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

مدیر گروه دانشکده حکمت و ادیان از پذیرش بیش از ۹۰ مقاله در همایش خبر داد و گفت: ۱۲ مقاله سفارشی جداگانه توسط افراد اندیشمند نگارش یافته است.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد از مقالات مربوط به بانوان است، افزود: بسیاری از مقالات نیز توسط بانوان و آقایان در خارج از کشور ارسال شده است.

حجت الاسلام گرجیان بیان کرد: سخنران مراسم افتتاحیه همایش آیت الله مصباح یزدی و سخنران مراسم اختتامیه حجت الاسلام عباسی ریاست جامعه المصطفی العالمیه (ص) است.

کد خبر 4836640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha