۱۴ بهمن ۱۳۹۸، ۱۹:۴۲

امام جمعه قزوین:

قرآن داروی همه دردهای جامعه و تامین کننده نیاز انسانهاست

قرآن داروی همه دردهای جامعه و تامین کننده نیاز انسانهاست

قزوین- نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: قرآن شفای دلها، داروی همه دردها و تامین کننده نیاز دنیا و آخرت انسانهاست و توسل به آن موجب سعادت می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، دوازدهمین همایش تجلیل از حافظان قرآن کریم از سوی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین دوشنبه شب در شبستان امیرالمومنین مسجدالنبی قزوین برگزار شد.

در این مراسم که آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، جمالی پور استاندار، طاهرخانی شهردار و داودی رئیس شورای اسلامی شهر، قلی پور مدیر دارالقرآن تبلیغات اسلامی، اعضای شورای شهر و جمعی از قاریان حافظان استان نیز حضور داشتند از ۸۵۰ قاری و حافظ برتر قرآن کریم استان تجلیل شد.

آیت الله عبدالکریم عابدینی گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید دوا و غذای انسان در این کتاب انسان سازی است و این کتاب می‌تواند نیازها را برطرف و دردشان را درمان کند و آنها که ایمان داشته باشند به سعادت می رسند.



وی بیان کرد: قرآن باران رحمت الهی است و در جان مؤمن گل می رویاند و در جان کافر خس و خاشاک را موجب می‌شود و قرآن برای مؤمنان موجب آرامش خاطر است و در یک نفر نشاط و راحتی و آرامش و در دیگری خسارت وارد می‌کند.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: خداوند که وعده بهشت و سعادت می‌دهد در شما نشاط ایجاد می‌شود برای کافران خبر شکست و ذلت و نا امیدی و نابودی دارد و یک آیه در شما امید و در دشمن شما نا امیدی ایجاد می‌کند.

عابدینی اظهار داشت: قرآن ذکر است و وسیله ارتباط با خداست و آنچه خدایی است همیشگی است و قرآن سبب اتصال انسان به خداست.

وی اضافه کرد: هر کس با خدا ارتباط نداشته باشد در خفقان زندگی می‌کند حتی اگر فرزند و عائله و ثروت داشته باشد لبخند حقیقی ندارد بلکه اجاره‌ای است.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین یادآور شد: خداوند راه حل می‌دهد و می‌گوید هر کس ذکر خدا نگوید در نا امیدی و یاس و افسردگی است و هرکس به یاد خدا باشد به سعادت می‌رسد.

وی اضافه کرد: جامعه اگر قرآنی باشد به آرامش می‌رسد و جهان زمانی روی آرامش می بیند که انسان‌ها به حقایق قرآنی اهمیت دهند.

کانون خانواده با قرآن به آرامش می‌رسد

عابدینی تصریح کرد: امروز بشدت نیاز داریم آموزه‌های قرآنی در جامعه پیاده شود و سبک زندگی ما، اقتصاد، و عدالت ما جامعه قرآنی باشد و رفافت قرانی داشته باشیم و با یکدیگر قرآنی رفتار کنیم.

وی از شورا و شهرداری و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین در اجرای برنامه‌های قرآنی و تجلیل از حافظان تشکر و قدردانی کرد.

در این مراسم از ۶۰ قاری و حافظ قرآن کریم تجلیل شد.

کد خبر 4843724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha