۲۶ بهمن ۱۳۹۸، ۱۱:۴۴

علاقمندان به کراپلینگ منتظر تصمیم وزارت ورزش

علاقمندان به کراپلینگ منتظر تصمیم وزارت ورزش

رشته کراپلینگ بعد از خروج از فدراسیون کشتی، در انتظار تصمیم وزارت ورزش برای از سر گیری فعالیت خود در ۲۱ استان کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر، «کراپلینک» از رشته‌های زیر مجموعه اتحادیه جهانی کشتی (UWW-FILA) است که از سال ۲۰۰۹ به صورت رسمی فعالیت رسمی خود را به صورت مستقل با نامه این تشکیلات جهانی در داخل ایران آغاز کرد و از سال ۲۰۱۵ تحت پوشش فدراسیون کشتی قرار گرفت. در زمان مسئولیت رسول خادم در این فدراسیون و حمایت‌های وی، علاقمندان به این رشته ضمن برگزاری کلاس‌های آموزشی، حضور در سه رویداد بین المللی را تجربه کرده و موفق به کسب عناوین معتبری نیز شدند.

فدراسیون کشتی و به ریاست رسول خادم، بعد از بروز مشکلات مالی از حمایت این رشته شانه خالی کرد و اعلام داشت دیگر توان حمایت از این رشته را که حالا جمع کثیری از جوانان را در بیش از ۲۱ استان معطوف به خود کرده بود، را ندارد. همین موضوع سردرگمی را برای جوانانی را در پی داشت که در این مدت جذب این رشته شده بودند.

پس از مدتی، در فدراسیون ورزشهای رزمی رشته‌ای با همین نام و تحت عنوان گروه که به رشته‌های بومی و فاقد تشکیلات و جایگاه بین المللی اطلاق می‌شود، تشکیل و با عنوان وابسته به اتحادیه جهانی فعالیت خود را آغاز کرد. نکته مهمتر آنکه مدتی قبل کمیته ملی المپیک با ارسال نامه‌ای به اتحادیه جهانی کشتی، شخص دیگری را به عنوان نماینده «کراپلینگ» ایران معرفی می‌کند. نامه‌ای که با تعجب و واکنش این نهاد بین المللی مواجه و عنوان شد که این رشته از سال ۲۰۰۹ به نمایندگی «سهیل بخشایی» در ایران فعالیت دارد و این اتحادیه همچنان فقط یا وی همکاری خواهد نمود.

پاسخ نامه فدراسیون جهانی کشتی

بخشایی در این مورد به خبرنگار مهر گفت: واقعیت آن است که منتظر تصمیم وزارت ورزش هستیم. ما با ارائه تمامی مستندات لازم، مجوزهای جهانی و از همه مهمتر مخاطبین پرتعداد در استان‌های مختلف از وزارت ورزش خواستیم جایگاهی برای ماتعریف کند. رشته ما معتبر و شناخته شده در جهان و موردتائید «وادا» و «گایسف» است و در «کامبت گیمز» حضور داشته و مدال‌های آن محاسبه می‌شود. رقابتهای جهانی و قاره‌ای دارد و با ساختار تشیکلاتی قوی در سطح دنیا همانند رشته‌هایی چون جوجیتسو، موی تای، سامبو و… فعالیت دارد.

وی افزود: درخواست رسمی ما اکنون در دفتر سرپرست معاونت ورزش قهرمانی است و از دکتر علی نژاد که خود عضوی از خانواده رزمی کشور است درخواست داریم تا با بررسی دقیق در رشته ما نظر نهایی خود را اعلام کند. البته به این تصمیم خوشبین هستیم.

کد خبر 4849758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha