۲۳ بهمن ۱۳۹۸، ۱۳:۳۴

به‌زودی برای کودکان؛

کتاب زندگی سردار سلیمانی از تولد تا شهادت چاپ می‌شود

کتاب زندگی سردار سلیمانی از تولد تا شهادت چاپ می‌شود

یکی از همرزمان شهید سلیمانی گفت: کتاب معرفی سردار سلیمانی شامل زندگی‌نامه وی از کودکی تا شهادت، به‌زودی برای کودکان منتشر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، برنامه رادیویی «صبح و گفتگو» در گفتگو با محمد حسین‌خانی دوست، همرزم و همشهری سردار شهید سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی و نویسنده کتاب «من قاسم سلیمانی هستم» از شبکه رادیوگفتگو پخش شد.

حسین‌خانی ابتدای این‌برنامه، با اشاره به کتاب «من قاسم سلیمانی هستم» گفت: از چندسال پیش در حوزه شهدای کرمان قلم می‌زدم و کتاب‌های مختلفی در این حوزه نوشته‌ام. با توجه به اینکه سردار سلیمانی فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله در دوران دفاع مقدس و به‌عنوان بزرگ استان کرمان در رزم و ادبیات پایداری مطرح بودند، درباره این کتاب‌ها معمولا با ایشان هماهنگی داشتم و می‌توان گفت ناظر اصلی این کتاب‌ها سردار سلیمانی بودند.

وی افزود: ایشان پس از خواندن کتاب‌ها نظرات خود را به ما می‌دادند که در چه حوزه‌ای و کجا ضعف داریم و در کجا مطالبی را اضافه کنیم و یا احیانا کم شود. این‌ارتباط ادامه داشت که در ایام تاسوعای حسینی ایشان را دیدم و چند کتاب خدمتشان هدیه کردم و قرار گذاشتیم در تهران همدیگر را ببینیم. در آخرین ملاقاتی که در تهران با ایشان داشتم قرار شد بازی‌های کودکی منطقه خودمان را در قالب داستان کودکی یک قهرمان ارائه کنم. محوریت این کتاب دوران کودکی سردار بود.

این‌نویسنده در ادامه گفت: با شهادت سردار سلیمانی، محور کار را تغییر دادیم و به سمت زندگی‌نامه ایشان رفتیم. در نتیجه، سیر مراحل زندگی ایشان از تولد تا شهادت و ۴۰ سال زندگی جهادی این‌سردار رشید اسلام را در قالب یک‌کتاب داستان کودک با تصویرگری آرزو آقابابائیان در دستور کار قرار گرفت که به‌زودی رونمایی می‌شود. از دوران کودکی‌ام تا امروز، سردار به عنوان اسطوره‌ام بودند و یادم نمی‌روم سردار سلیمانی جایی سخنرانی کرده باشد و من به‌نحوی سخنرانی ایشان را گوش نکرده باشم. در کل، به‌عنوان کسی که می‌خواهد برای اسطوره‌اش کتاب بنویسد، تمام مراحل را می‌دانم.

حسین‌خانی گفت: من هم‌محلی سردار هستم و آداب و رسوم آنجا را می‌شناسم. در دوران دفاع مقدس نیز همرزم ایشان بودم و در ماموریت های مختلف همراهشان بودم. به‌نظرم برای نوشتن یک کتاب کودک که قهرمانی را به فرزندان ما معرفی می‌کند استناداتم کافی است. ضمن اینکه با خود سردار هم در تماس بودیم.

کد خبر 4851414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • سارا IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
      0 0
      اصلا چیزی که میخوام نیست
    • محسن IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
      0 0
      باید بشه دانلود کرد