۲۹ بهمن ۱۳۹۸، ۱۶:۱۰

عباسی در گفتگو با مهر:

نمایندگان سازش‌کار، باعث عقب‌ماندگی مملکت می‌شوند

نمایندگان سازش‌کار، باعث عقب‌ماندگی مملکت می‌شوند

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: نمایندگانی که نگاهشان به بیرون و سازش با آمریکا و غرب است، مانع پیشرفت کشور و همچنین باعث عقب ماندگی مملکت می‌شوند.

اسدالله عباسی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «کسانی که این سابقه را دارند که در مقابل دشمن منفعلند، در مقابل دشمن قدرت ایستادگی ندارند، اعتماد به نفس ندارند، اینها انصافاً برای نمایندگی این ملّت مناسب نیستند»، گفت: گاهی اوقات طرح ها و لوایحی در مجلس شورای اسلامی  مطرح می شود که ملی است و حیثیت جهانی دارد که در این باره می توان به طرح سه فوریتی که اخیرا در مجلس علیه آمریکا تصویب شد، اشاره کرد که لازمه تصویب چنین طرح ها و لوایحی این است که مجلس متشکل از نمایندگانی باشد که در مقابل دشمنان مقتدر باشند.

وی افزود: نمایندگان مجلس باید افرادی انقلابی و از بطن انقلاب اسلامی باشند و در راستای منویات امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری، قانون اساسی و سیاست های ابلاغی گام بردارند که در این صورت مجلس شورای اسلامی مقتدر خواهد بود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان مجلس باید چه در مسائل داخلی و چه در مسائل بین المللی مصالح و منافع نظام و انقلاب را مدنظر قرار دهند، تصریح کرد: تصویب قوانین ضعیف و همچنین واکنش منفعلانه نمایندگان نسبت به مسائل کلان داخلی و خارجی پیام خوبی را به دنبال نخواهد داشت و باید نمایندگان مجلس درباره استراتژی و راهبردهای نظام با یکدیگر انسجام داشته باشند و پیام اقتدار کشور را به جهانیان برسانند.

عباسی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در صورت ورود غرب گرایان و طرفداران سازش با غرب به مجلس، مجلس به چه سرنوشتی دچار می شود، اظهار داشت: افرادی که نگاهشان به بیرون و سازش با آمریکا و غرب است، مانع پیشرفت کشور و همچنین باعث عقب ماندگی مملکت می شوند.

وی افزود: متاسفانه طی چند سال اخیر برخی از مسئولان کشور صرفا سرگرم مسائلی چون برجام و ارتباط با غرب شده اند و با این کار خود باعث شدند که از بسیاری از پیشرفت‌های کشور غفلت شود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به بخش دیگری از بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «اگر مجلس ضعیف و خودباخته باشد تاثیرات منفی بلند مدت دارد»، گفت: اگر مجلس از اقتدار لازم برخوردار نباشد و ضعیف باشد، سال ها طول می کشد تا بتوان خسارت های ناشی از این ضعف را جبران کرد و بر این اساس ضرورت دارد که مجلسی قوی و مقتدر تشکیل شود.

عباسی با بیان اینکه اگر نظارت مجلس بر دستگاه های اجرایی قاطعانه نباشد، کشور دچار مشکلات بسیار زیادی می شود که در حال حاضر هم شاهد این مشکلات هستیم، تصریح کرد: متاسفانه در مجلس دهم بیشتر سوالات از وزرا تشریفاتی بود و صرفا وقت مجلس گرفته میشد و نتیجه ای هم در بر نداشت.

وی با بیان اینکه باید مجلس یازدهم مقتدر و متشکل از نمایندگان متخصص، باتجربه و باسابقه باشد، گفت: نمایندگان باید دارای نگاه سیاسی و قانون گذاری درستی باشند و لازم است مجلسی مقتدر و در تراز نظام جمهوری اسلامی و مطابق با رهنمودهای مقام معظم رهبری تشکیل شود.

کد خبر 4856216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha