۲ اسفند ۱۳۹۸، ۱۴:۳۲

صالحی‌امیری در جمع خبرنگاران:

قهر با صندوق رأی باعث تفرقه و انشقاق در سطح ملی خواهد شد

قهر با صندوق رأی باعث تفرقه و انشقاق در سطح ملی خواهد شد

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: قهر با صندوق رأی هیچ مسئله‌ای را حل نخواهد کرد بلکه این موضوع باعث تفرقه و انشقاق در سطح ملی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته المپیک عصر امروز(جمعه) بعد از انداختن رأی خود به صندوق در حسینیه جماران و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آنچه انگیزه ما برای حضور در انتخابات بود، دو نکته اساسی است.

وی ادامه داد: به رغم همه گله‌مندی‌ها و دغدغه‌های جدی که به عملکرد شورای نگهبان وارد بوده و برداشت من این است که رویکرد شورای نگهبان در این دوره نسبت به همه ادوار، متفاوت بود و در حالی که با وجود دشمنان خارجی، ما نیاز اساسی به انسجام و وفاق ملی داشتیم، باید رویکرد شورای نگهبان منعطف‌تر می‌شد.

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: بهتر بود رویکرد شورای نگهبان در این دوره با انعطاف و تعامل بیشتر و منطقی‌تر می‌بود، ولی اینچنین نشد. با این حال باید به دو نکته اساسی توجه داشت.

صالحی امیری افزود: اول اینکه تنها راه ممکن برای انتقال صدای ملت، صندوق رای است و قهر با آن هیچ مسئله‌ای را حل نخواهد کرد بلکه این موضوع باعث تفرقه و انشقاق در سطح ملی خواهد شد. نکته دوم نیز این است که ما در شرایط سخت جنگ اقتصادی و سیاسی قرار داریم. در شرایطی که ملت در جنگ است، الزاما باید نمایش وفاق را در کشور داشته باشیم.

وی عنوان کرد: رأی ما در این فضا، یک پیام خارجی دارد که دشمنان بدانند، علیرغم همه مسائل، مشکلات، گله‌مندی‌ها و نقدهای داخلی ما در مقابل دشمن، ید واحد بوده و وفاق و انسجام حداکثری داریم. در داخل هم ما راه و گزینه‌ای جز صندوق برای انتقال پیام نداشته و از این جهت، تحت هرشرایطی ما باید مسیر صندوق را دنبال کنیم.

رئیس کمیته ملی المپیک عنوان کرد: جایگاه مجلس کاملا در قانون اساسی تعریف شده است، مجلس یکی از ارکان اصلی نظام سیاسی کشور بوده و تداوم حیات و انسجام سیاسی، کارآمدی و وفاق ملی، معیشت، اشتغال و همه آنچه امروز تحت عنوان گسل‌های جامعه ایران مطرح هستند، باید از مسیر قانون گذاری مجلس عبور کند.

صالحی امیری افزود: ما نباید نقش مجلس را کمرنگ بدانیم. سخن ما این بود که مجلس می‌توانست با حضور چهره‌های توانمند، قدرتمند و منتقد استحکام بیشتری داشته باشد. اگر تمامی کسانی که در کشور، دلبسته این سرزمین و جغرافیا هستند، فرصت حضور در مجلس شورای اسلامی را داشته باشند، می توانند به توسعه ملی رسیدن به افق های توسعه کمک بیشتری کنند.

وی عنوان کرد: رانش نیروهای انقلاب به خارج از مجلس، جز تضعیف این نهاد نتیجه‌ای نخواهد داشت. به اعتقاد من آن چیزی که اتفاق افتاد، اتفاق نامناسبی بود؛ اما دو نکته اساسی که مطرح کردم، باید مد نظر سیاسیون باشد که راه عبور از فضای فعلی، صندوق رای بوده و همچنین صف‌کشی در مقابل دشمن بی رحم خارجی که با تحریم های حداکثری، ملت را تحت فشار قرار داده است.

صالحی امیری در خاتمه اظهار داشت: دشمن با فشار حداکثری سیاسی و اقتصادی تلاش می کند، کشور را به انزوا بکشاند، همچنین با ایجاد یاس، ناامیدی و سرخوردگی به دنبال انزوای گزینی ملت است. در مجموع همه وضعیت ما در منطقه و جهان، نکته ای را به ما دیکته کند که صدای ما برای خارجی ها، دشمن و بیگانگان یک فدایی واحد باشد که اینگونه هست.

کد خبر 4858752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha