۱۲ اسفند ۱۳۹۸، ۱۵:۴۶

طی مراسمی؛

مدیران کل رسانه‌های نو و اخبار خارجی خبرگزاری مهر معرفی شدند

مدیران کل رسانه‌های نو و اخبار خارجی خبرگزاری مهر معرفی شدند

معاون خبر خبرگزاری مهر طی احکامی جداگانه مجید رفیعی را به عنوان مدیرکل رسانه‌های نو و مهدی عزیزی را به عنوان مدیرکل اخبار خارجی این خبرگزاری منصوب کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم تکریم و معارفه مدیرکل اخبار خارجی و مدیرکل بخش رسانه‌های نو خبرگزاری مهر پیش از ظهر امروز دوازدهم اسفند ماه در سالن اجتماعات این خبرگزاری برگزار شد. در این مراسم از خدمات مجید رفیعی که پیشتر به عنوان مدیرکل اخبار خارجی خبرگزاری مهر فعالیت می‌کرد تقدیر شد او از این پس در اداره کل رسانه‌های نو خبرگزاری به فعالیت خود ادامه خواهد داد. همچنین با حکم معاون خبر مهر به جای او، مهدی عزیزی به عنوان مدیرکل اخبار خارجی خبرگزاری مهر منصوب و امروز معرفی شد. در این مراسم همچنین از علی رجبی مدیرکل سابق رسانه‌های نو خبرگزاری مهر نیز تقدیر به عمل آمد.

معاون خبر خبرگزاری مهر در این برنامه گفت: آقای رفیعی سابقه پررنگی در حوزه رسانه‌های نو و روزنامه نگاری دارد و از امروز جدی تر در این حوزه مشغول به کار خواهد شد. امیدواریم بتوان با نگاهی و تأکیدی که مدیرعامل خبرگزاری هم دارد، این حوزه را توسعه دهیم و این بخش مجموعه پویایی باشد که مدام فعالیت‌ها و تنوع قالب‌ها و محصولات آن افزایش پیدا کند.

محمد مهدی رحیمی با اشاره به نبرد رسانه‌ای که در جریان است، گفت: امروز بخشی از این جنگ فضای رسانه‌ای مسموم داخل مرزهای خودمان هست. ببینید در یک هفته گذشته چندین نامه جعلی در موضوع ویروس کرونا در فضای افکار عمومی منتشر شد که با بسامد زیادی فراگیری داشته است و بسیاری از افراد با تردید به آن نگاه کردند، لذا باید با همت و دقت بالا برای شکست دشمنان ملت در این عرصه فعالیت جدی داشت.

وی با اشاره به این نکته که باید در خارج از مرزها هم عملیات رسانه‌ای داشته باشیم هم برای منافع ملی و هم برای مصالح محور مقاومت، ادامه داد: آقای عزیزی که از امروز در حوزه اخبار خارجی مهر فعالیت می‌کنند در حوزه عربی چهره آشنایی برای اهل فن هست ما هم او را از سال‌ها قبل که در خبرگزاری قدس بوده است، می‌شناختیم. بخش بین الملل در خبرگزاری مهر بخش فعال و پویایی است و دوستان حرفه‌ای و دغدغه مندی دارد اما هر خوبی، خوب‌تر می‌تواند باشد و توقع مان این است که این بخش توسعه کمی و کیفی مطلوبی پیدا کند.

محمد شجاعیان مدیرعامل خبرگزاری مهر نیز در ادامه این مراسم گفت: یک اصل در خبرگزاری مهر وجود دارد و آن هم اینکه هر کسی که به این مجموعه اضافه می‌شود او را پس از جدا شدن از اینجا به عنوان نماینده خبرگزاری می‌دانیم این اصل در رسانه مهر به واسطه قدمت و انس و الفتی که بین نیروی انسانی آن وجود دارد، پابرجاتر است و این ویژگی برتر مهر نسبت به سایر رسانه هاست.

وی افزود: بخشی که هیچ وقت در رسانه‌ها دیده نمی‌شود، معاونت اجرایی یک رسانه است. امیدواریم همچنان از کمک‌های آقای شکوهی که بخش معاونت اجرایی خبرگزاری مهر بودند و آقای عسگری در گروه رسانه‌های مهر بهره ببریم. در این مدت در خدمت آقای محسن محمدی بوده‌ایم که خالصانه به ما در این بخش کمک کرد.

مجید رفیعی مدیرکل رسانه‌های نو در این نشست گفت: تلاش می‌کنیم که خروجی بخش‌های مختلف مجموعه را در قالب‌های نو و متنوع ارائه کنیم.

علی رجبی نیز که اکنون مدیرعامل خبرگزاری ایسکانیوز است گفت: در فضای جبهه رسانه‌ای، تولیدات شبکه‌های مجازی بحث مهمی است. این کار بر دوش اداره کل رسانه‌های نو قرار داده شده است. این بخش در خبرگزاری مهر همیشه جلوتر از بقیه رسانه‌ها بوده و رشد آن مستلزم برنامه ریزی جدی و سرمایه گذاری بیشتری در بخش‌های مختلف آن است.

مهدی عزیزی که در این مراسم به عنوان مدیرکل اخبار خارجی معرفی شد و پیش از این قائم مقام خبرگزاری قدس بوده است، گفت: نیمه اول دهه ۸۰ حجم فراوانی از رسانه‌های خارجی در منطقه به لحاظ تعداد زیاد رویدادهای خاورمیانه افزایش پیدا کرد. ما در رسانه‌های بیرونی و داخلی در مرحله دشواری بودیم که شاید بتوان از آن مرحله به عنوان انحصار رسانه‌ای یاد کرد. به این دلیل که تراکم تحولات میدانی در منطقه موجب شده بود تا صاحبان قدرت از رسانه به عنوان ابزار استفاده کنند.

وی افزود: بعد از ۱۱ سپتامبر و تحولات بعد از آن اتفاق خوبی در داخل و بیرون افتاد در این زمینه خبرگزاری مهر هم پیشتاز بود. ما در رسانه از مرحله دفاع کردن و واکنش نشان دادن نسبت به رویدادهای سیاسی وارد مرحله جدیدی شدیم که شاید بتوان گفت مرحله بازدارنده مؤثر بوده است و ادبیات سیاسی رسانه‌ای جدیدی شکل گرفت و محور مقاومت جمهوری اسلامی صاحب گفتمان قدرتمندی با پسوند اسلامی شد.

وی افزود: همان زمان مدیر دفتر الجزیره در تهران در جلسه وزرای اطلاع رسانی کشورهای عربی می‌گفت که شما یک جزیره فارسی هستید درک او واضح بود چون آن زمان بخش‌های خارجی در رسانه‌ها نداشتیم و مشکل شأن این بود که منابع دریافتی آنها از ایران تنها خبرهای خام بدون نگرش و رویکرد بود.

مدیرکل اخبار خارجی مهر ادامه داد: خبرگزاری مهر از زمان شکل گیری توانست در این حوزه خوب کار کند به خصوص در بخش عربی و انگلیسی و زبان‌های دیگر. بخش‌های کردی و ترکی نیز در این خبرگزاری شاخص خوبی بودند که امیدواریم با یک همگرایی حفظ شوند.

کد خبر 4868193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • استوراقیانس IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
      1 1
      باید به این مدیران افتخار نمود. تغیرات باعث پیشرفت مجموعه است
    • استوراقیانس IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
      1 1
      مدیران جدید جایگزین شدند مبارک باشه