۲۵ اسفند ۱۳۹۸، ۱۵:۲۲

در موزه هنرهای اسلامی برلین صورت می‌گیرد: 

بررسی نقش طبیعت در هنر کتابت

بررسی نقش طبیعت در هنر کتابت

نمایشگاه «مطالعه طبیعت؛ میان هنر و علم» در موزه هنرهای اسلامی برلین برگزار می‌شود. در این رخداد با نمایش نسخه‌های خطی آثار اسلامی، نقش طبیعت در هنر کتابت مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، موزه هنرهای اسلامی برلین از هشتم ماه مه تا بیست و ششم ژوئیه سال جاری، میزبان نمایشگاهی با عنوان «مطالعه طبیعت؛ میان هنر و علم» خواهد بود. مسئولان برگزاری این نمایشگاه سعی دارند تا با نمایش نسخه‌های خطی آثار دانشمندان و شاعران مسلمان، نقش طبیعت در هنر کتابت را مورد بررسی قرار دهند.

نگاهی به آثار هنری در اقصی‌نقاط جهان نشان می‌دهد که هنرمندان در دوره‌های مختلف برای خلق آثار خود از عناصر طبیعت الهام گرفته‌اند. این در حالی است که در هنر کتابت نیز، عناصر طبیعی به شکل نقاشی، تذهیب، نگارگری و… دیده می‌شود. هنر کتابت در سده‌های گذشته در میان هنرهای اسلامی از جایگاه والایی برخوردار بوده است و هنوز هم در بسیاری از کشورها تلاش برای حفظ آن می‌شود.

آنطور که سایت موزه هنرهای اسلامی برلین گزارش داده: «هدف از برگزاری نمایشگاه «مطالعه طبیعت؛ میان هنر و علم» بررسی نقش عناصر طبیعت در هنر کتابت است. اکثر ما، عناصر طبیعت را در تصاویر استفاده شده در کتب و رساله‌های دانشمندان اسلامی و یا در نقاشی‌هایی که در حاشیه کتب شعرای مشرق‌زمین کشیده شده‌اند، دیده‌ایم.»

در این نمایشگاه بازدیدکنندگان می‌توانند از نزدیک با تصاویر و دست‌نوشته‌های مختلف شاعران و دانشمندان مسلمان آشنا شوند. این تصاویر و نسخ خطی از منابع موجود در موزه هنرهای اسلامی برلین گرفته شده است و بیانگر ارتباط نزدیک میان هنرهای اسلامی و علوم طبیعی است.

این خبر را رایزنی فرهنگی ایران در آلمان در اختیار مهر گذاشته است.

کد خبر 4875424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha