۱۸ فروردین ۱۳۹۹، ۱۴:۲۱

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود:

۴ مورد کرونای مثبت در شاهرود شناسایی شد/ مجموع بیماران ۴۳۵ نفر

۴ مورد کرونای مثبت در شاهرود شناسایی شد/ مجموع بیماران ۴۳۵ نفر

شاهرود- رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: با شناسایی چهار مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در شاهرود، تعداد بیماران کرونایی در شهرهای تابعه این دانشگاه به ۴۳۵ نفر رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا چمن ظهر دوشنبه در حاشیه بازدید از بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود و روند درمانی بیماران کرونایی، در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت این بیماری در شهرهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، بیان کرد: تاکنون بیش از سه هزار نفر با علائم کرونا به بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی تحت پوشش این دانشگاه مراجعه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ۸۷۳ نفر از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود بستری شده‌اند، ابراز کرد: آمار بهبودیافتگان کرونا در شهرستان شاهرود ۸۱ درصد است.

ترخیص بیماران با آموزش‌های بهداشتی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: با احتساب چهار مورد شناسایی جدید، مجموع موارد کرونا ویروس مثبت در شاهرود و میامی به ۴۳۵ نفر رسیده که از این تعداد خوشبختانه ۳۵۳ نفر بهبودیافته‌اند.

چمن با بیان اینکه بهبود یافتگان مرخص می‌شوند تا دوران نقاهتشان را در خانه بگذرانند، ابراز کرد: تمام موارد مرتبط با نقاهت، قرنطینه و… به بیمارانی که مرخص می‌شوند و خانواده‌هایشان آموزش داده می‌شود.

وی بر همراهی بیشتر مردم در کاهش ویروس کرونا تاکید کرد و گفت: از گروه‌های پرخطر مانند سالمندان و کسانی که بیمارهای مزمن زمینه‌ای دارند، می‌بایست با دقت و حساسیت بیشتری مراقبت و در صورت بروز علائم عفونت‌های حاد تنفسی در آنها مانند سرفه، عطسه، تب، تنگی نفس و … به مراکز بهداشتی درمانی و یا اورژانس بیمارستان امام حسین (ع) منتقل شوند.

کد خبر 4893711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha