۶ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۸:۵۴

توسط رایزنی فرهنگی ایران در بغداد؛

دومین شماره از نشریه «مینا» در عراق منتشر شد

دومین شماره از نشریه «مینا» در عراق منتشر شد

رایزنی فرهنگی ایران در عراق و مؤسسه القلم، دومین شماره نشریه آموزشی و مهارت‌افزایی زبان فارسی «مینا» را که ویژه فارسی‌آموزان خارجی است، به دو زبان فارسی و عربی منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رایزنی فرهنگی ایران در عراق و مؤسسه القلم، دومین شماره نشریه آموزشی و مهارت‌افزایی زبان فارسی «مینا» ویژه فروردین ۱۳۹۹، به دو زبان فارسی و عربی منتشر کرد. این نشریه برای فارسی‌آموزان خارجی منتشر می‌شود.

این نشریه فارسی به دوست‌داران و اساتید زبان فارسی کمک می‌کند تا مهارت‌های فارسی‌آموزی خود را هر چه بیشتر تقویت کنند. در کارگاه‌های مختلف این نشریه که به دو زبان فارسی و عربی برگزار می‌شود، تلاش شده تا مهارت‌های زبانی به نحوی آغازین و مبتدی ارائه شود.

«مینا» به عنوان اولین نشریه آموزش زبان فارسی به دو زبان فارسی و عربی در عراق با هدف بهینه‌سازی آموزش زبان فارسی در دانشگاه‌ها و آموزشکده‌ها، اطلاع‌رسانی درباره مهمترین رویدادهای زبان فارسی در عراق و همچنین فعالیت‌های آموزشی زبان فارسی در عراق را رصد می‌کند. این اثر توسط کانون آموزشی و مترجمی قلم طراحی و تألیف شده و برای ایجاد انگیزه بیشتر در فارسی‌آموزان سطوح مختلف، اصول علمی آموزش زبان دوم را پویا و پایدار می‌کند.

مدیر مسئول این نشریه حجت‌الاسلام غلامرضا اباذری، رایزن فرهنگی ایران در بغداد و نماینده بنیاد سعدی در امر آموزش زبان فارسی در جهان است و سردبیر این اثر، حسین محیی الصائی، مدرس زبان فارسی در عراق بوده و مشاور هنری و صفحه‌آرایی مجله مینا را محمد الخزعلی برعهده دارد. مشاور علمی نشریه مینا نیز رضامراد صحرایی، معاون آموزش و پژوهش بنیاد سعدی است.

این مجله با پشتیبانی مادی و معنوی رایزن فرهنگی ایران در عراق تهیه می‌شود تا در دسترس تمام فارسی‌آموزان سراسر عراق قرار گیرد.

کد خبر 4908466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha