۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۳:۰۷

توسط نشر مرکز؛

کتاب «آشنایی با دکارت» به چاپ پنجم رسید

کتاب «آشنایی با دکارت» به چاپ پنجم رسید

کتاب «آشنایی با دکارت» نوشته پل استراترن با ترجمه هومن اعرابی توسط نشر مرکز به چاپ پنجم رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «آشنایی با دکارت» نوشته پل استراترن با ترجمه هومن اعرابی به‌تازگی توسط نشر مرکز به چاپ پنجم رسیده است. این‌کتاب یکی از عناوین مجموعه «آشنایی با فیلسوفان» است که این‌ناشر چاپ می‌کند.

«آشنایی با فیلسوفان» مجموعه‌ای از کتاب‌های زندگینامه فلاسفه مشهور جهان است که در هر عنوانش، اطلاعاتی از زندگی و افکار این‌فیلسوفان را در بر می‌گیرد. جریان‌ها و تحولات فکری و اجتماعی معاصر این‌فلاسفه از دیگر موضوعاتی هستند که در مطالب این‌کتاب‌ها به آن‌ها پرداخته شده است.

کتاب‌های این‌مجموعه عبارت‌اند از: آکویناس، ارسطو، اسپینوزا، افلاطون، اگوستین قدیس، برتراند راسل، برکلی، جان استورات میل، دریدا، دکارت، دیویی، ژان ژاک‌روسو، سارتر، سقراط، شوپنهاور، فوکو، کانت، کنفوسیوس، کی‌یرکگور، لاک، لایبنیتس، مارکس، ماکیاوللی، نیچه، ویتگنشتاین، هایدگر، هگل و هیوم.

رنه دکارت یکی از فلاسفه مهم فلسفه غرب است که مربوط به سده‌های پیشین و دوران رنسانس است. رنسانس، دوره‌ای بود که نگرش انسان‌مدارانه را با خود برای غربی‌ها به ارمغان آورد و پیامدش، نگرش دین‌پیرایی بود که به قدرت کلیسا بر علم و زندگی مردم پایان داد. پس از گذشت یک‌شده از این‌تغییر مهم، فلسفه اروپا همچنان در بند مدرسی‌گری قرار داشت. این‌وضعیت با ظهور فیلسوفی به‌نام دکارت به پایان رسید. نظام فلسفی دکارت در اروپا گسترده شد و به احترام او دکارت‌گرایی نام گرفت. کتاب «آشنایی با دکارت» در پی معرفی این‌فیلسوف است.

چاپ پنجم این‌کتاب با قیمت ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه شده است.

این‌ناشر همچنین به‌تازگی کتاب «وانهاد» نوشته سیمون دوبووار با ترجمه ناهید فروغان است که با چاپ سیزدهم عرضه شده است.

کتاب مورد اشاره هم دربرگیرنده داستان زنی ساده و معمولی است که گرچه بعضی اتفاقات و بخش‌های زندگی خود دوبووار را شامل می‌شود اما درکل، شخصیت اصلی داستانی این‌نویسنده، شباهت چندانی به او ندارد. این‌داستان سال ۱۹۶۸ با دو داستان «تک‌گویی» و «سن رازداری» در یک‌کتاب منتشر شد.

چاپ سیزدهم این‌کتاب هم با ۱۴۸ صفحه و قیمت ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه شده است.

کد خبر 4914598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha