۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۷:۵۲

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کاشان خبر داد:

کشف و ضبط ۶ تن الکل متانول غیر مجاز در کاشان

کشف و ضبط ۶ تن الکل متانول غیر مجاز در کاشان

کاشان - معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کاشان از کشف و ضبط دو نیسان وانت با حدود شش تن الکل متانول غیر مجاز در کاشان خبر داد.

محسن تقی زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه همزمان با شیوع کرونا در سطح کشور دانشگاه علوم پزشکی کاشان تمام تلاش خود را برای تأمین نیازهای بهداشتی همشهریان کاشانی به کار بست، اظهار داشت: بر این مبنا با چند کارخانه تولیدی کاشان مذاکراتی انجام شد و آنها برخی از خط‌های تولید خود را برای تولید مواد ضدعفونی کننده تغییر دادند.

وی با اشاره به صدور مجوز به برخی از کارخانجات صنعتی برای تولید مواد ضدعفونی کننده افزود: به هفت کارخانه سطح شهرستان که امکان و توانایی تولید مواد ضد عفونی کننده را داشتند مجوز تولید ۱۶ نوع ضد عفونی کننده دست و سطوح داده شد.

تولید الکل در سه کارخانه سطح شهرستان کاشان

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کاشان تصریح کرد: با توجه به نیاز مبرم شهروندان کاشانی به مواد ضدعفونی کننده در روزهای ابتدایی شیوع کرونا، یک کارخانه تولید الکل نیز در کاشان راه اندازی و با توجه به درخواست سه کارخانه مواد غذایی برای تولید الکل در حال حاضر دو کارخانه دیگر نیز اقدام به تولید الکل با درجه خلوص بالا کرده و تا حدود زیادی نیاز منطقه را برطرف نموده اند.

وی با بیان اینکه از ۱۵ اسفندماه سال گذشته به بعد در تمام داروخانه‌های منطقه انواع مواد ضدعفونی کننده به اشکال مختلف موجود بود، تصریح کرد: تاکنون بیش از ۱۶۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده در سطح دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل توزیع شده است.

پلمب کارگاه‌های تهیه و توزیع الکل متانول غیر مجاز در خارج از کاشان

تقی زاده با اشاره به توزیع برخی از مواد ضدعفونی کننده مثل الکل در روزهای ابتدایی شیوع کرونا خارج از شبکه توزیع قانونی در کاشان خاطرنشان کرد: چند کارگاه تولید این مواد در خارج از کاشان که به صورت غیرمجاز اقدام به تهیه و توزیع متانول می‌کردند شناسایی و پلمب شد.

وی همچنین از کشف و ضبط دو نیسان وانت با نزدیک به شش تن الکل متانول غیر مجاز در کاشان خبر داد و بیان داشت: با تلاش بازرسان این معاونت تاکنون ۷۰ مورد بازرسی از داروخانه‌ها، مراکز عرضه فرآورده‌های بهداشتی و همچنین تجهیزات پزشکی انجام شده است.

نیاز روزانه بیمارستان‌های منطقه کاشان به ۴۰ هزار عدد دستکش در بحران کرونا

معاون غذا و دارو دانشگاه در مورد توزیع دستکش نیز گفت: بیمارستان‌های این منطقه پیش از شیوع بیماری کرونا روزانه کمتر از پنج هزار عدد دستکش مصرف می‌کردند که در بحران کرونا تنها مصرف دستکش بیمارستان بهشتی کاشان روزانه به بیش از ۲۰ هزار عدد افزایش یافت و با توجه به نیاز سایر مراکز بهداشتی و درمانی از جمله بیمارستان سید الشهدا (ع) آران و بیدگل نیاز به دستکش روزانه به بیش از ۴۰ هزار عدد می‌رسید که خوشبختانه با تلاش و پیگیری تمام نیاز بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی تأمین شد.

کد خبر 4914699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha