۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۷:۰۰

در تضادی آشکار با اتهام جنجالی ترامپ علیه پکن؛

وزیر انگلیس: اکنون «وقت مناسب» برای یافتن سرمنشأ کووید-۱۹ نیست

وزیر انگلیس: اکنون «وقت مناسب» برای یافتن سرمنشأ کووید-۱۹ نیست

یکی از اعضای کابینه دولت انگلیس هشدار داد که بررسی و موشکافی نقش کشورهای مختلف جهان در پیدایش و همه گیری ویروس کووید- ۱۹ در بازه زمانی کنونی «اقدامی نابهنگام» است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، «رابرت جنریک» وزیر مسکن انگلیس به خبرنگاران گفت: زمانی فرا می‌رسد که این کشور نقش کشورهای دیگر را در باب منشأ بیماری همه گیر کووید -۱۹ بررسی خواهد کرد؛ اما اکنون «وقت مناسبی نیست».

جنریک در پاسخ به پرسش یک خبرنگار در مورد احتمال بررسی نقش چین در آغاز این همه گیری و حتی مطالبه غرامت از دولت پکن پاسخ داد: «زمانی خواهد رسید که ما بخواهیم منشأ و مبدأ این ویروس را به طور دقیق تحلیل و موشکافی کنیم و اقدامات سایر کشورها را در نظر بگیریم، اما اکنون زمان آن نیست».

در شرایطی که این اظهارات احتمال تیرگی روابط میان انگلیس و چین را به دنبال دارد، اما لحن کلام این وزیر انگلیسی به هیچ‌وجه قابل مقایسه با لحن خصمانه و تهدیدآمیز رئیس جمهور آمریکا- متحد دیرینه انگلیس- نیست.

در واقع، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا اخیراً در موقعیت‌های مختلف و با صراحت، چین را برای شیوع این ویروس مقصر و مسئول دانسته و دولت پکن را برای عدم اقدام به موقع و هشدار سریع و کافی به سایر کشورها به باد انتقاد گرفته است.

کد خبر 4915360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha