۵ خرداد ۱۳۸۶، ۱۱:۳۴

350 شهر کشور مکان مناسب جهت اقامه نماز ندارند

350 شهر کشور مکان مناسب جهت اقامه نماز ندارند

خبرگزاری مهر - گروه استان ها : رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور گفت : هم اکنون در بیش از 350 شهر در سراسر کشور مصلی و مکان مناسب جهت اقامه نماز وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر ، حجت الاسلام رضا تقـوی در جمع خبرنگاران در بیرجند افزود : با کمک دولت و مجلس و اختصاص اعتبارات خوب در این زمینه اقدامات مناسبی شروع شده است و تلاش می کنیم در سال جاری نیاز بخشی از شهرها در این خصوص تامین شود.

وی با بیان این که نماز جمعه در تامین امنیت ، آرامش و حضور مردم در صحنه های مختلف نقش دارد، اظهار داشت : امروز اجتماعات نماز جمعه سایه امنیتی روی جامعه می اندازد.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با بیان این که نماز جمعه عبادت تنها نیست و آمیخته ای از عبادت و سیاست است خاطرنشان کرد : تریبون نماز جمعه تریبون نظام اسلامی است و امام جمعه موظف است سیاست های نظام را ترویج و تقویت کند و بستر را برای افکار عمومی مردم فراهم کند تا مسئولین بهتر ارائه خدمت کنند.

تقوی با اشاره به فعالیت 18 هزار نفر نیرو در ستادهای اقامه نماز جمعه در کشور یادآور شد : این ستاد مجموعه بسیار عظیمی است که اکثر چهره های فرهنگی جامعه از جمله خانواده های شهدا، ایثارگران و بسیاری از مسئولان در آن فعالیت می کنند.

وی اظهار داشت : یکی از صحنه هایی که حضور مردم را در جامعه زنده نگه می دارد نماز جمعه است و بسیاری از حرکت های عمومی کشورکه در ارتباط با مصالح و اقتدار ملی کشور است از نمازجمعه آغاز می شود .

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور تاکید کرد : هم اکنون بیش از 40 شهر در سطح کشور متقاضی برگزاری نماز جمعه هستند که ما آمادگی داریم تا پایان سال 86 با فراهم شدن امکانات مناسب از جمله مکان برگزاری برای اقامه نماز و دفتر امام جمعه در این شهرها نیروی لازم را انتخاب و منصوب کنیم.

تقوی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی 60 مصلی در کشور تصریح کرد : یکی از مهمترین سیاست های این شورا در سال 85 در راستای برگزاری باشکوه تر و با عظمت بیشتر نمازهای جمعه نسبت به گذشته ساخت مصلی و مکان مناسب برای اقامه نمازدر سراسر کشور بود.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با تاکید بر این که ساختن مصلی تنها جهت برگزاری نماز جمعه نیست گفت : مصلی یک مکان فرهنگی است و در کنار آن حوزه های علمیه، دارالقرآن، سالن آمفی تئاتر، زمین ورزشی و سایر امکانات جهت استفاده عموم مردم به خصوئص نسل جوان و شکل گرفتن شخصیت آن ها حول محور مساجد و مصلی ساخته می شود.

وی با بیان اینکه باید به تمام ابعاد نماز جمعه توجه کرد اظهار داشت : یکی از ابعاد نماز جمعه مربوط به فرهنگ منطقه و مردم است که با فعالیت های موجود در هر منطقه و مشاهده آثار آن می تواند رونق فرهنگی منطقه را افزایش دهد.

کد خبر 492385

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha