۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۳:۲۰

در قالب تفاهم نامه صورت گرفت؛

همکاری دانشگاه علوم بهزیستی با دانشگاه آزاد واحد علوم پزشکی تهران

همکاری دانشگاه علوم بهزیستی با دانشگاه آزاد واحد علوم پزشکی تهران

دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم پزشکی تهران، تفاهم نامه همکاری های آموزشی و پژوهشی امضا کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، دکتر آرش میراب زاده معاون آموزشی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با اعلام این خبر، گفت: کلیات این تفاهم نامه ، امکان استفاده از امکانات و فضاهای آموزشی و پژوهشی هر دو دانشگاه است.

وی گفت: به این ترتیب امکان استفاده از فضاهای آموزشی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم پزشکی تهران برای دانشجویان و اساتید دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و همچنین امکان استفاده از امکانات و توان آموزشی و پژوهشی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برای دانشگاه آزاد واحد علوم پزشکی وجود دارد.

میراب زاده با اشاره به دو ساله برای مدت تفاهم نامه منعقده و قابلیت تمدید از سوی دو طرف، افزود: کلیات این تفاهم نامه به امضای معاونان دانشگاه های طرف قرارداد رسیده است و برای اجرای مفاد آن و جزئیات همکاری ها، این امکان در متن تفاهم نامه پیش بینی شده است که تمامی گروه های آموزشی و پژوهشی هر دانشگاه براساس نیاز خود به امکانات و توان علمی دانشگاه طرف قرارداد، می تواند قرارداد جداگانه با مشخص کردن جزئیات همکاری با واحد یا گروه آموزشی و پژوهشی دانشگاه طرف قرارداد منعقد کند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با اشاره به اینکه نمایندگان تام الاختیار معاونان دانشگاه ها به طرف مقابل معرفی شده اند، گفت: با توجه به وجود مجوز اصلی برای همکاری واحدهای آموزشی و تحقیقاتی دو دانشگاه در تفاهم نامه منعقده میان معاون آموزشی دانشگاه با دفتر تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم پزشکی، هر یک از واحدهای آموزشی و تحقیقاتی دو دانشگاه می توانند با نظارت و هماهنگی نمایندگان تام الاختیار دو دانشگاه، نسبت به انعقاد قرارداد براساس نیازهای آموزشی و پژوهشی خودشان اقدام کنند.

میراب زاده یادآور شد: دانشجویان و اعضای هیات علمی دو دانشگاه می توانند نهایت بهره علمی را از انعقاد این تفاهم نامه ببرند.

وی خاطرنشان کرد: تفاوت هایی که در ساختار دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و دانشگاه آزاد واحد علوم پزشکی وجود دارد، سبب شده است که امکانات آموزشی و فیلدهای آموزشی و پژوهشی (مراکز درمانی و توانبخشی) تحت پوشش دانشگاه علوم بهزیستی همسان با امکانات آموزشی و فیلدهای آموزشی و پژوهشی دانشگاه آزاد نباشد و لذا، برای دانشجویان دانشگاه علوم بهزیستی بویژه دستیاران روانپزشکی ، امکانات مراکز درمانی و پزشکی تحت پوشش دانشگاه های علوم پزشکی قابل استفاده است. 

معاون آموزشی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی گفت: همچنین با توجه به نبود واحدهای تخصصی توانبخشی یا واحدهای تخصصی سلامت اجتماعی در دانشگاه آزاد، برای دانشجویان آنها استفاده از امکانات مراکز درمانی و توانبخشی دانشگاه علوم بهزیستی، تکراری نبوده و جذابیت لازم را دارد.

وی افزود: استفاده از منابع علمی کتابخانه های دانشگاه ها برای دانشجویان دانشگاه دیگر نیز بسیار مفید خواهد بود که با این تفاهم نامه ، برای دانشجویان ما و دانشجویان دانشگاه آزاد استفاده از کتابخانه های دانشگاه طرف قرارداد، امکانپذیر شده است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی گفت: با انعقاد این تفاهم نامه، امکان انجام دوره های کارورزی و کارآموزی دانشجویان در مراکز دانشگاه طرف مقابل، هدایت پایان نامه های ارشد، دکتری و دستیاری به موضوع های بین رشته ای، اجرای دوره های کوتاه مدت در مراکز دانشگاه طرف قرارداد، اجرای برنامه های بازدید علمی از مراکز و امکانات علمی و پژوهشی یکدیگر، اجرای دوره های توانمندسازی هیات علمی دو دانشگاه طرف قرارداد، انجام مطالعات دانش پژوهی و ... فراهم شده است.

میراب زاده تاکید کرد: نیازهای جامعه امروزی، مرزهای دانش را از بین برده است و نیاز به اطلاعات و دانش بین رشته ای، به پیشرفت علوم پزشکی و توسعه فناوری های کاربردی جهت رفع نیاز جامعه، کمک می کند، که امیدواریم با انعقاد این تفاهم نامه ، بتوانیم به ارتقای سطح علمی دانشجویان و توانمندسازی اعضای هیات علمی، و همچنین تولید دانش و فناوری به نفع جامعه کمک کنیم.

کد خبر 4926667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha