۱۱ خرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۲۵

در گفت‌وگو با مهر عنوان شد؛

خانه هنرمندان کرج نیازمند تشکیل شورای عالی هنر است

خانه هنرمندان کرج نیازمند تشکیل شورای عالی هنر است

کرج - نایب رئیس شورای شهر کرج گفت: مهمترین مسئله خانه هنرمندان کرج تشکیل شورای عالی هنر است، این شورا باید متشکل از هنرمندان حقیقی و مستقل باشد.

رحیم خستو در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه خانه هنرمندان کرج پیش از تعطیلات نوروزی به هیئت مدیره واگذار شد، اظهار کرد: این خانه هنوز به طور رسمی افتتاح نشده است.

وی از همه گروه‌ها و انجمن‌های هنری خواست از ظرفیت خانه هنرمندان کرج استفاده کنند و گفت: هنرمندان می‌توانند برنامه‌های خود را به هیئت مدیره ارائه کنند.

نایب رئیس شورای شهر کرج با تاکید بر اینکه خانه هنرمندان کرج باید مکانی برای نمایش فعالیت‌های هنری باشد، گفت: برگزاری ورکشاپ، کارگاه، نمایشگاه و نقد آثار هنری از جمله مواردی است که در خانه هنرمندان می‌توان به آن پرداخت.

خستو با اشاره به اینکه خانه هنرمندان تنها در دو تا سه شهر کشور دایر است، گفت: هنرمندان باید در شهر تأثیرگذار باشند.

وی با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های هنری را باید از دل انجمن‌ها جستجو کرد، گفت: انجمن‌ها به نوعی نهادهای مدنی رسمی هستند که می‌توانند به صورت تخصصی کار کنند.

رئیس کمیسیون هنر و ارتباطات شورای شهر کرج با این توضیح که برخی از هنرمندان البرزی عضو هیچکدام از انجمن‌های هنری نیستند، گفت: از همه هنرمندان عزیز می‌خواهیم در خانه هنرمندان حضور پیدا کنند و از ظرفیت آنجا استفاده کنند.

خستو با بیان اینکه فضای خانه هنرمندان کرج به اندازه خانه هنرمندان تهران نیست، گفت: خانه هنرمندان کرج یک مجموعه دو طبقه ۶۰۰ متری است که امکان برگزاری سخنرانی، نقد فیلم، ورکشاپ و کارگاه‌های یک روزه را دارد.

وی با اشاره به اینکه از حیاط خانه هنرمندان کرج می‌توان برای نمایش کالاهای هنری در قالب نمایشگاه‌های یک روزه استفاده کرد، افزود: هنرمندان در حوزه سیما و منظر شهری می‌توانند به مدیریت شهری کمک کنند.

نایب رئیس شورای شهر کرج با انتقاد از اینکه برای تهیه تابلو یا نقاشی‌های شهری از هنرمندان مشورتی گرفته نمی‌شود، گفت: در حوزه اِلمان سازی نیز آنچنان که باید از ظرفیت هنرمندان استفاده نمی‌شود، امیدواریم خانه هنرمندان بتواند این پیوندها را برقرار کند.

خستو با تاکید بر اینکه برقراری پیوند میان هنرمندان و مدیریت شهری توسط انجمن‌های هنری امکان پذیر است، گفت: هنرمندان می‌توانند با مراجعه به کمیسیون هنر و ارتباطات و یا مراجعه حضوری و انجام مکاتبه با خانه هنرمندان برای همکاری با مدیریت شهری پیش قدم شوند.

وی گفت: انجمن‌های هنری که ثبت رسمی شده اند می‌تواند درخواست خود را به هیئت امنا تحویل داده به عضویت این خانه درآیند ما معتقدیم که فعالیت خانه هنرمندان نباید به فعالیت چند انجمن محدود شود.

رئیس کمیسیون هنر و ارتباطات شورای شهر کرج با تاکید بر اینکه به دنبال تعالی امور فرهنگی و هنری در شهر کرج هستیم، افزود: مدیریت شهری نقش تسهیل‌گری دارد و از هنرمندان حمایت می‌کند این حمایت‌ها را در قالب اقدامات ویژه استقبال از نوروز، استقبال از ماه مبارک رمضان و یا مقابله با بیماری کرونا دیدیم.

خستو با اشاره به اینکه در حال حاضر مهمترین مسئله در خانه هنرمندان کرج تشکیل شورای عالی هنر است، گفت: این شورا باید متشکل از هنرمندان حقیقی و مستقل باشد که با سیاست گذاری اهداف و برنامه‌های مدنظر را اجرا کند.

کد خبر 4938259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha