۱۲ خرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۵۱

رئیس کل دادگستری استان همدان عنوان کرد

تشکیل دادگاه ویژه برای برخورد قاطع با جرایم فضای مجازی در همدان

تشکیل دادگاه ویژه برای برخورد قاطع با جرایم فضای مجازی در همدان

همدان-رئیس کل دادگستری استان همدان بابیان اینکه اجازه نمی‌دهیم جرایم و مفسده‌های فضای مجازی به فضای حقیقی تبدیل شود از تشکیل دادگاه ویژه برای برخورد قاطع با جرایم فضای مجازی درهمدان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا عدالتخواه ظهر دوشنبه در مراسم تکریم و معارفه رئیس دادگستری و دادستان حوزه قضائی کبودرآهنگ گفت: تغییرات و تحولات روی داده در چند ماهه اخیر در سطح استان بر مبنای پیاده سازی بیانیه گام دوم انقلاب در عمل است.

وی اظهار کرد: در چند ماهه اخیر و از ابتدای حضور بنده در همدان تا قبل از شیوع کرونا بیش از ۵۰ مرتبه از حوزه‌های متعدد قضائی در سطح استان بازدید شد و این بازدیدها حتی پس از شیوع این ویروس منحوس هم ادامه یافت.

رئیس کل دادگستری استان همدان افزود: ۹۰ تغییر جایگاه شغلی در دستگاه قضائی استان، در واقع همان ادامه روند حرکت رو به رشد در قوه قضائیه و با حضور افراد جدید برای بهتر دنبال کردن امور قضا با حضور جوان ترها است.

سرعت بخشیدن به امور قضائی با بهره مندی از تازه نفس‌ها

عدالتخواه گفت: بدین ترتیب میانگین سنی دادستان‌ها و رؤسای دادگستری‌ها تقلیل یافته و این تغییرات حتی در سطح دادیارها نیز روی داده که به طور قطع به نفع مردم است، چرا که نیروهای جوان، تازه نفس و با انگیزه به انجام امور سرعت می بخشد.

وی با اشاره به اینکه تغییر و تحولات در سطح شعب دادگاه‌های تجدیدنظر هم روی داده، تصریح کرد: پیش از این حجم پرونده‌های ورودی به شعب دادگاه‌های تجدیدنظر بالا بود، بنابراین برای رسیدگی به پرونده‌ها زمان بیشتری صرف می‌شد، اما با ارتقا و افزایش تعداد این شعب، رسیدگی‌ها با کیفیت بالاتر و سریع‌تر انجام می‌شود تا جایی که شاهد رضایتمندی مردم هستیم.

عدالتخواه عنوان کرد: با توجه به اینکه در دستورالعمل جدید، قضات برنامه محور هستند، از این رو با تغییرات و جا به جایی ها، هر فرد هنگام رفتن از مسئولیت فعلی، برنامه خود را برای ادامه کار به نفر جایگزین ارائه می‌دهد تا خللی در روند برنامه‌ها روی ندهد.

وی افزود: در دستگاه قضائی آنچه ارزشمندتر از هر موضوعی است بی تردید سلامت متولیان از صدر تا ذیل است و خوشبختانه در استان همدان نیروهای ارزشی و انقلابی فعالیت می‌کنند.

رئیس کل دادگستری استان همدان در ادامه با تأکید بر اینکه خون شهدا ضمانت حرکت مستمر مردم در همراهی امامین انقلاب برای پاسداری از نظام بوده و هست، گفت: بنابراین توجه به فضای مجازی و جرایم در این حوزه با رویکرد حرکت در مسیر تفکر شهدا برای ما در اولویت قرار دارد.

فضای مجازی نباید محل جولان برای عربده کشی، چاقو کشی و نمایش اسلحه، تصاویر مستهجن و جرایمی از این قبیل باشد

عدالتخواه با اشاره به اینکه فضای مجازی نباید محل جولان برای عربده کشی، چاقو کشی و نمایش اسلحه، تصاویر مستهجن و جرایمی از این قبیل باشد، عنوان کرد: باید در برابر اسلحه کشی و جرایمی این گونه در شبکه‌های اجتماعی با قاطعیت تمام ایستاد تا در نطفه خفه شوند.

وی با بیان اینکه نباید بگذاریم جرایم و مفسده‌های فضای مجازی به فضای حقیقی تبدیل شود، افزود: شناسایی این گونه جرایم با همکاری و وحدت سربازان گمنام امام زمان (عج)، پلیس فتا و سپاه در یاری رساندن به دادستانی‌ها در دستور کار قرار دارد و برای برخورد با این مفاسد دادگاه ویژه حتی در حد فساد فی الارض و محاربه تشکیل می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان همدان تأکید کرد: در این حرکت، وحدت بین دستگاه‌ها از دادستانی و نیروی انتظامی گرفته تا سایر متولیان امر ضروری است و نباید به متخلفان در فضای مجازی کوچک‌ترین فرصتی داده شود، چرا که اگر یک نفر فرصت تخلف پیدا کند، تکثیر می‌شود و در بحران‌ها همین اوباش به سردسته بحران‌ها تبدیل می‌شوند.

عدالتخواه افزود: در برخورد با متخلفان در فضای مجازی و حقیقی و به ویژه اخلال گران اقتصادی نباید هیچ گونه اغماضی انجام شود با این حال باید با تخلفات معمولی مردم عادی به نرمی برخورد کرد و آنان را به سمت صلح و سازش سوق دهیم.

کد خبر 4939304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha