۱۸ خرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۲۴

در ارتباط تصویری با استاندار صورت گرفت؛

افتتاح بخش MRI مرکز آموزشی، درمانی و تخصصی قلب بوشهر

افتتاح بخش MRI مرکز آموزشی، درمانی و تخصصی قلب بوشهر

بوشهر- دستگاه پیشرفته MRI مرکز آموزشی، درمانی و تخصصی قلب بوشهر طی مراسمی به صورت ویدئوکنفرانس در استانداری و بیمارستان قلب بوشهر با دستور استاندار بوشهر آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، استاندار بوشهر ظهر یکشنبه در مراسم راه‌اندازی دستگاه پیشرفته MRI دانشگاه علوم پزشکی بوشهر که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد اظهار داشت: یکی از برنامه‌های مهم استان بوشهر تقویت زیرساخت‌های نظام درمان بوده که در سه سال اخیر اتفاقات بسیار خوبی در این زمینه انجام‌شده است.

عبدالکریم گراوند با قدردانی از دانشگاه علوم پزشکی برای راه‌اندازی دستگاه MRI بیان کرد: راه‌اندازی این دستگاه علاوه برای ارتقا سطح کیفی خدمات درمانی به ویژه MRI از اعزام بیماران به سایر نقاط کشور هم جلوگیری خواهد کرد.

وی بابیان اینکه با تقویت زیرساخت‌های درمانی استان، بخش زیادی از نیازهای تشخیصی درمانی در استان انجام می‌شود، اضافه کرد: یکی از اتفاقات خوب در بخش درمان استان، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی است که طرح‌های خوبی هم در حال انجام است.

استاندار بوشهر تصریح کرد: از بانک صادرات و فرد خیری که برای خرید و نصب دستگاه پیشرفته MRI نهایت همکاری داشتند قدردانی می‌کنم.

گراوند در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از تلاش‌ها و خدمات کادر درمان استان بوشهر برای مقابله با بیماری کرونا اظهار داشت: وزارت بهداشت در این آزمون جهانی موفقیت نظام درمانی کشور را به رخ کشید.

وی بابیان اینکه تلاش‌های دانشگاه علوم پزشکی بوشهر قبل و حین شیوع کرونا قابل‌تقدیر است، تصریح کرد: تقویت زیرساخت‌های درمانی در استان طی سه سال گذشته در مقابله با کرونا کمک بسیار شایانی به استان کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز گفت: دستگاه مذکور از نوع پیشرفته و با تمام امکانات محصول شرکت جنرال الکتریک است که برای خرید و تعمیرات نصب آن حدود ۱۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

سعید کشمیری افزود: برای خرید و نصب این دستگاه علاوه بر تسهیلات بانکی بانک صادرات، مدیر شرکت فروشنده دستگاه نیز حدود ۲۰۰ هزار یورو تخفیف اختصاص داد.

وی تصریح کرد: دستگاه پیشرفته MRI که فعالیت آن امروز آغاز می‌شود قابلیت‌های فراوانی برای MRI از مغز، شکم، عروق مغز، ستون فقرات، ران، گردن، کمر، پشت، شکم، آرنج، مچ پا، ساعد، شانه و … به صورت دوبعدی و سه‌بعدی دارد و از اعزام بیماران به خارج استان جلوگیری می‌کند.

کشمیری بیان کرد: برای خرید و نصب این دستگاه ۱۰ میلیارد تومان هزینه شده است ضمن اینکه مهندس آذیش مدیر شرکت فروشنده دستگاه هم حدود ۳ میلیارد تومان تخفیف برای فروش دستگاه در نظر گرفته که از ایشان قدردانی می‌کنیم.

کشمیری افزود: علاوه بر فعالیت ۳ دستگاه MRI در کنگان، بیمارستان سلمان فارسی و برازجان، قرارداد خرید یک دستگاه جدید هم برای نصب در بیمارستان شهدای خلیج‌فارس بسته‌شده و انتظار داریم تا هفته دولت نصب شود.

وی بیان کرد: با اقدامات صورت گرفته در بخش‌های مختلف درمانی تلاش کردیم عدالت در دسترسی مردم به سلامت را در استان افزایش دهیم.

کشمیری افزود: تلاش داریم با تجهیز بیمارستان ۱۰۰ تخت خوابی شهدای هسته‌ای که استاندار حمایت‌های بی‌دریغی برای تکمیل آن از دانشگاه علوم پزشکی داشته است، بیمارستانی مجهز برای مبارزه با کرونا آماده کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر عنوان کرد: دستگاه جدید قادر به تصویربرداری‌های مربوط به مغز ازجمله هیپوفیز و آنژیوگرافی عروق خونی مغز، ستون فقرات گردنی و کمری و پشتی، شکم، لگن، کیسه صفرا به صورت دو بعدی و سه‌بعدی، شانه، آرنج، مچ دست، پا، زانو، ران، ساق پا، ساعد و انجام تصویربرداری تخصصی سیستم اداری باکیفیت عالی است.

کد خبر 4943459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha