۲۰ خرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۰۰

سرپرست پلیس راهور گلستان خبرداد

کاهش ۲۱ درصدی تصادفات درون شهری/۳۶۴نفر در حوادث جاده ای کشته شدند

کاهش ۲۱ درصدی تصادفات درون شهری/۳۶۴نفر در حوادث جاده ای کشته شدند

گرگان- سرپرست پلیس راهور گلستان گفت: طی سال ۹۸ مجموع فوت شدگان تصادفات درون و برون شهری گلستان، حدود ۳۶۴ نفر بود که روند کاهشی آن را شاهد بودیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ عباس مهاجربسطامی پیش از ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان، اظهارکرد: در سال ۹۷ تعداد ۱۰۲ فقره تصادف منجر به فوت در گلستان اتفاق افتاد که با زحمات پلیس این تعداد به ۶۸ فقره رسید و کاهش ۳۳ درصدی را شاهد بودیم.

وی افزود: در تصادفات جرحی هم طی سال ۹۷، تعداد چهار هزار و ۳۰۶ فقره تصادف رخ داد که این رقم در سال ۹۸ به سه هزار و ۹۹۳ فقره رسید و کاهش هفت درصدی تصادفات جرحی اتفاق افتاد.

مهاجربسطامی ادامه داد: تصادف خسارتی از رقم بیش از ۲۳ هزار فقره به ۲۱ هزار فقره رسید که در این نوع تصادف هم کاهش ۶ درصدی داشتیم.

وی بیان کرد: در مجموع طی سال ۹۷، تعداد ۲۷ هزار تصادف رخ داد که این رقم به ۲۵ هزار تصادف در سال ۹۸ رسید.

سرپرست پلیس راهور گلستان اضافه کرد: همچنین بیش از چهار هزار نفر در تصادفات سال ۹۷، مصدوم شدند که این رقم در سال ۹۸، تعداد ۱۶۰ نفر کاهش داشته است.

وی اضافه کرد: طی سال ۹۸ مجموع فوت شدگان تصادفات درون و برون شهری حدود ۳۶۴ نفر بود که روند کاهشی آن را شاهد بودیم.

مهاجر بسطامی گفت: جز دو شهر گمیشان و کردکوی در سایر شهرستان، شاهد روند کاهشی تصادفات درون شهری بودیم.

سرپرست پلیس راهور گلستان در خصوص فوتی های درون شهری گلستان طی سال ۹۸، اظهارکرد: ۲۳ درصد فوتی ها راننده بوده و راکبان ۳۸ درصد، عابران پیاده ۳۴ درصد، راکبان دوچرخه سه درصد فوتی ها را تشکیل می دهند.

وی افزود: از ابتدای سال ۹۹ تا تاریخ ۱۸ خردادماه در گلستان هشت فقره تصادف فوتی داشتیم که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۱۶ فقره تصادف بود و کاهش ۵۰ درصدی فوتی ها را شاهد هستیم.

مهاجر بسطامی بیان کرد: تصادفات جرحی هم طی همین مدت، کاهش داشته و تعداد آن از ۵۹۶ نفر به ۸۷۴ نفر در سال ۹۹ رسیده است که در مجموع تصادفات جرحی و فوتی ۲۱ درصد کاهش اتفاق افتاده است.

وی ذکر کرد که ۷۵ درصد متوفیان عابران پیاده و موتورسیکلت سواران بوده اند.

سرپرست پلیس راهور گلستان در خصوص علل تصادفات هم گفت که ۳۱ درصد عدم توجه به جلو، ۳۰ درصد عدم رعایت حق تقدم و ۳۹ درصد هم سایر علل رخ داده است.

کد خبر 4945198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha