۲۶ خرداد ۱۳۹۹، ۸:۴۶

در گفتگو با مهر تاکید شد؛

شاهرود نیازمند مدیریت توزیع گردشگر/ جنگل ابر زیر ذره‌بین یونسکو

شاهرود نیازمند مدیریت توزیع گردشگر/ جنگل ابر زیر ذره‌بین یونسکو

شاهرود- مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان بابیان اینکه شاهرود نیازمند مدیریت توزیع مناسب گردشگر در پیک تعطیلات است، گفت: با هر فعالیتی که به ثبت جهانی جنگل ابر لطمه بزند ۱۰۰ درصد مخالف هستیم.

مهدی جمال در گفتگو با خبرنگار مهر، هر فعالیتی که به ثبت جهانی یک اثر لطمه بزند حتماً روند توقف آن از مراجع قضائی پیگیری می‌شود، ابراز داشت: با آسفالت جاده جنگل ابر ۱۰۰ درصد مخالف هستیم زیرا این جنگل بعدازاینکه ثبت و دارای استانداردهای جهانی شد امروز نه چشم داخلی بلکه چشم جهان بر روی آن است ولذا گردشگران، مسافران و سازمان‌های فرهنگی از جمله یونسکو بر روی آن نظارت دارند.

وی بابیان اینکه مسئولان و برنامه‌ریزان شاهرود برای نگهداری جنگل جهانی ابر باید بیشتر دقت کنند، افزود: این جنگل برای گردشگر و پذیرش مسافر ظرفیت محدودی دارد و ما قائل نیستیم که روزانه ۱۰ هزار نفر از آن بازدید کنند زیرا از آن چیزی باقی نمی‌ماند.

ضرورت رعایت الزامات گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان بابیان اینکه به یک شرکت خصوصی تاکید شد تا با برنامه‌ها و آموزش‌های پیش رو در پذیرش مسافر و گردشگر باید الزامات را رعایت کنند، ابراز داشت: برای قانع شدن گردشگر و هم اینکه فضای جنگل ابر را به دست نابودی ندهیم از همه فعالان گردشگری در این حوزه دست یاری می‌طلبیم.

جمال بابیان اینکه قائل به ایجاد برنامه دراز مدت نیستیم بلکه معتقدیم باید همین برنامه‌های میان مدت را در پیش گرفت تا به هدف نهایی رسید، تصریح کرد: از فعالان گردشگری دعوت می‌شود تا در توزیع مناسب سفر و گردشگر در شهرستان شاهرود همکاری لازم را داشته باشند.

وی افزود: قرار نیست گردشگری که وارد شهرستان شد فقط بگوید جنگل ابر، جاذبه‌های گردشگری شاهرود وسیع است و ظرفیت‌هایی مثل امام‌زاده قطری، بایزد بسطامی، شیخ ابوالحسن خرقانی، کویر و… مگر جای گردش نیست؟ چرا باید همه در پیک سفر راهی جنگل ابر شوند؟

ارتباط بین اجرا و برنامه نزدیک شود

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان بابیان اینکه گردشگران باید در سایر مکان‌های طبیعی شاهرود نیز حضور یابد، اضافه کرد: از سویی دفاتر گردشگری تهران نیز با شهرستان‌ها می‌بایست لینک شوند و به آن‌ها مشاوره و برنامه دهند و لذا زمانی این اتفاق روی دهد در اجرا نیز موفق‌تر خواهند بود

جمال همچنین تاکید کرد: هر چه بین اجرا و برنامه ارتباط نزدیک شود برآیند خوبی نیز شاهد خواهیم بود لذا پیشنهاد و راهکار آینده توزیع مناسب سفر در طبیعت‌گردی است.

کد خبر 4947843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha