حجت الاسلام حریزاوی عنوان کرد؛

موفقیت سازمان تبلیغات اسلامی در توسعه گفتمان انقلابی است

موفقیت سازمان تبلیغات اسلامی در توسعه گفتمان انقلابی است

معاون ارتباطات سازمان تبلیغات اسلامی گفت: سازمان طی دو سال اخیر گفتمان اسلام ناب و جریان اسلام انقلابی را در دست گرفته و در حوزه محتوایی و نخبگانی هم توفیقات خوبی داشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین حریزاوی، معاون راهبری استان‌ها و ارتباطات سازمان تبلیغات اسلامی در گفتگو با برنامه گفتگوی فرهنگی رادیو گفتگو به اهمیت و ضرورت تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی اشاره کرد و گفت: موضوع "اسلام ناب" در فلسفه تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان یک سازمان انقلابی لحاظ شده و در احکامی هم که امام (ره) و مقام معظم رهبری برای تمام رؤسای این سازمان طی چهل سال گذشته نگاشته‌اند بارها و بارها تکرار شده است.

وی افزود: اگر قرار نبود روی موضوع اسلام انقلابی و سیاسی و اسلام ناب تمرکز کنیم اساساً نیازی به تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی هم نبود. قبل از انقلاب جامعه روحانیت و مؤمنان برای تبلیغ دین از اموال خود خرج می‌کردند که در حد خودش مطلوب بود اما از زمان روی کار آمدن نظام انقلابی ضرورت و نیاز به تأسیس یک سازمان با این محتوا احساس شد.

معاون ارتباطات سازمان تبلیغات اسلامی از متمایز شدن خط فکری و محتوایی این سازمان با آنچه که از قبل به عنوان سازمان تبلیغات اسلامی شناخته می‌شد به عنوان یک تحول بزرگ طی دو سال اخیر یاد کرد و گفت: سازمان طی دو سال اخیر گفتمان اسلام ناب و جریان اسلام انقلابی را در دست گرفته و در حوزه‌های فکری و محتوایی و نخبگانی هم توفیقات خوبی داشته است.

این مقام مسئول همچنین موضوع "مردم سالاری فرهنگی" را هم از دیگر تحولات ایجاد شده در سازمان تبلیغات اسلامی برشمرد و یادآو شد: انقلاب اسلامی یک انقلاب مردم پایه بود یعنی یک امت پدید آمد و امامی را هم برای خود انتخاب کرد و بدین ترتیب رابطه مردم و دولت و ارباب و رعیت به رابطه امام و امت تغییر کرد.

حجت الاسلام حریزاوی ادامه داد: موضوعات مانند مردمی بودن، پرهیز از تصدی گری توسط دستگاه حاکمه و اکتفا به تنظیم گری و شعار مردمی سازی در سازمان تبلیغات اسلامی بسیار پررنگ‌تر شده که هم اکنون این مسائل در مناسبات بین سازمان و مجموعه‌های مردمی کاملاً مشهود است.

معاون ارتباطات سازمان تبلیغات اسلامی با بیان توضیحی درباره تنظیم گری در این سازمان گفت: منظور از تنظیم گری اکتفا به قواعد و قوانین و اعطای مجوزهاست و این یعنی کاری را که مردم می‌توانند انجام دهند ما به دست نگیریم.

وی یادآور شد: انقلاب اسلامی بین هدایتگری و تنظیم گری یک پدیده‌ای را ایجاد کرد که سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان یک دستگاه فرهنگی موظف است در این نقطه بایستد و شکل گیری شبکه‌های مختلف در سازمان هم از همین بابت است.

حجت الاسلام حریزاوی با اشاره به نمونه‌هایی از این شبکه‌ها در سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: در حال حاضر شبکه بانوان متشکل از ۱۲۰۰ نفر از بانوان به عنوان سرپل‌های ارتباطی ما در جامعه فعالیت می‌کند، شبکه هیئت‌ها نیز شامل ۸۰ هزار هیئت مدیریت شور و شعور اجتماعی را برعهده گرفته و همچون شبکه ائمه جماعات و مداحان و غیره مدیریت جریان تبلیغات فرهنگ را انجام می‌دهند.

معاون ارتباطات سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به تغییر فعالیت مبلغان از امام جماعت به امام محله گفت: امام جماعت موظف به برگزاری سه نوبت نماز در مسجد و امور محدود به شأن عبادی اسلام است اما امام محله باید بتواند مدیریت فرهنگی را در همه حوزه‌ها اعم از علمی، فکری، اجتماعی، خدماتی و ورزشی و هر آنچه که یک محله به آن احتیاج دارد با همکاری دستگاه‌های مختلف و محوریت مردم حاکم کند.

کد خبر 4954451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha