۲ تیر ۱۳۹۹، ۱۴:۵۹

فردا در مرکز فرهنگی شهر کتاب؛

طنز در آثار چخوف بررسی می‌شود

طنز در آثار چخوف بررسی می‌شود

نشست بررسی طنز در آثار آنتوان چخوف فردا سه‌شنبه ۳ تیر در قالب یکی از جلسات یک‌هفته با چخوف در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سومین نشست از مجموعه‌نشست‌های یک‌هفته با چخوف، با محوریت بررسی طنز در آثار چخوف فردا سه‌شنبه ۳ تیر در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

چخوف، با توجه به سهم سرمشق‌سازش در دو زمینه‌ داستان و نمایش، یکی از تأثیرگذارترین‌ها در عالم ادبیات قرن بیستم است. بسیاری از نویسندگان، نمایشنامه‌نویسان و طنزنویسان از آثار چخوف بهره برده‌اند و در ایران نیز آثارش بر ادبیات معاصر فارسی تأثیر گذاشته است.

میان نویسندگان خارجی، چخوف بالاترین تاثیر را نیز بر طنز معاصر فارسی گذاشته است. از تاثیرپذیری در موضوع و مضمون گرفته تا تاثیرپذیری در شخصیت‌پردازی، لحن، زبان، زاویه دید و نوع نگاه نیمه جدی ـ نیمه شوخی به سوژه.

سومین برنامه از یک‌هفته با چخوف که فردا برگزار می‌شود، با پخش فیلم چخوف‌خوانی محمود دولت‌آبادی و سخنرانی داریوش مؤدبیان و رؤیا صدر درباره طنز در آثار این‌نویسنده همراه است.

این‌برنامه فردا سه‌شنبه ۳ تیر از ساعت ۱۶ در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار و به‌صورت زنده از حساب کاربری اینستاگرام مرکز فرهنگی شهر کتاب پخش می‌شود.

کد خبر 4955559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha