۳ تیر ۱۳۹۹، ۱۴:۲۷

لوله کاروگیت چیست؟

لوله کاروگیت چیست؟

لوله کاروگیت نوعی لوله دوجداره است که کاربرد وسیعی در صنعت و شهرسازی پیدا کرده است، معمولاً این لوله ها از پلی اتیلن ساخته می‌شوند و به آنها لوله‌های دوجداره پلی اتیلن نیز گفته می‌شود.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، در واقع به دلیل اینکه این لوله‌ها دوجداره هستند، وجود این دو جدار سبب می‌شود که مایعات با فشاری کنترل شده از آن عبور کنند. این مزیت سبب شده است که لوله کاروگیت که در فاضلاب‌ها استفاده می‌شوند دارای استحکام بالایی باشند و بتوانند فشار بسیار زیاد در زیر زمین را تحمل کنند.

به طور کلی این لوله‌ها نسبت به سایر لوله‌ها از مقاومت و دوام بالاتری برخوردار هستند. این ویژگی سبب شده که امروزه از آنها در صنعت و شهرسازی به وفور استفاده شود. به دلیل استحکام و انعطاف پذیری بالای این لوله‌ها امروزه از آنها در انواع صنایع اعم از زهکشی آب، در زیر پل‌ها، حمل مواد اسیدی و بازی، لوله‌های فاضلاب آدم رو، پساب‌های صنعتی و … استفاده شود.

ولی عمده‌ترین کاربرد مصرفی این لوله‌ها چه در سطح جهان و چه در ایران در لوله‌های فاضلاب‌ها است به همین دلیل به این لوله‌ها، لوله‌های فاضلابی هم گفته می‌شود. حال اگر تمایل دارید که با لوله کاروگیت و قیمت لوله کاروگیت بیشتر آشنا شوید می‌توانید با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

لوله کاروگیت چیست؟

این مدل از لوله‌ها جزو لوله‌های مدرن محسوب می‌شوند و جنسشان از پلی اتیلن با دانسیته بالا است. لوله کاروگیت به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد و ساختار ویژه ای که دارد نسبت به سایر لوله‌ها پرکاربردتر است.

این لوله‌ها از دو جدار مجزا تشکیل شده‌اند که سبب استحکام بالای این لوله‌ها شده است. جدار بیرونی این لوله به صورت مارپیچی و فنری و با حلقه‌هایی متحدالمرکز و سیاه رنگ است که مجموعه‌ای از ردیف‌ها و شیارها روی سطح آن وجود دارد و جدار داخلی آن حالتی صاف و صیقلی و بدون شیار دارد.

این ویژگی لوله کاروگیت سبب می‌شود که مایعات و سیالات از درون آن به راحتی و بدون داشتن فشار عبور کنند و به همین دلیل در این زمینه بسیار پرکاربرد است.

شیارها و فنری بودن جدار بیرونی لوله نیز سبب افزایش مقاومت لوله در برابر فشار بالا و تنش می‌شوند. لازم به ذکر است لوله‌های کاروگیت را می‌توان هم از فولاد و هم از پلاستیک‌های مثل پلی اتیلن ساخت ولی به دلیل اینکه لوله پلی اتیلن نسبت به سایر جنس‌های لوله کاروگیت دارای مزایای بسیار زیادی است، لذا این نوع لوله با اختلاف بسیار بالایی پرمصرف‌ترین و پرکاربردترین لوله کاروگیت برای پروژه‌های شهری و جاده‌ای است.

علاوه بر این از دیگر ویژگی‌های این نوع لوله این است که می‌تواند روکش دار یا آستردار باشد مانند لوله کاروگیت پی وی سی که دارای پوششی از جنس الیاف است البته نوع بدون پوش این لوله کاربرد بیشتری دارد. این نوع لوله از ویژگی‌های بسیار خاصی برخوردار است که از جمله آن می‌توان به انعطاف پذیری، دوام و استحکام، مناسب و به صرفه بودن قیمت لوله کاروگیت و سبکی و حمل راحت آن اشاره کرد.

ویژگی‌های لوله کاروگیت چیست؟

این لوله‌ها دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند که شامل موارد زیر هستند؛

* مقاومت بسیار بالا نسبت به سایر لوله‌ها خصوصاً اینکه نسبت انواع لوله‌های پلاستیکی از مقاومت بالایی در برابر خوردگی برخوردار است.

* ماندگاری بسیار بالای این لوله‌ها از دیگر ویژگی‌های خاص آنها است به گونه‌ای که عمر مفید آنها بیش از ۵۰ سال تخمین زده شده است و حتی می‌توان از ان ها تا ۱۰۰ سال هم استفاده کرد.

* جدار داخلی این لوله‌ها صاف و صیقلی و بدون شیار است به همین دلیل سیالات به راحتی از درون آن عبور می‌کنند. این ویژگی سبب شد که بتوان از لوله‌های با قطر کم هم در پروژه‌های لوله گذاری استفاده کرد و با این کار در هزینه پروژه صرفه جویی کرد. همچنین این صاف بودن سبب می‌شود که اصطکاک به پایین‌ترین حد خود برسد و رسوبی در لوله باقی نماند و بهره‌وری انتقال آب نیز بیشتر می‌شود.

* انعطاف پذیری و حالت گیر بودن، سرعت نصب بسیار بالا و سبک وزن بودن و حمل راحت این لوله‌ها از دیگر مزایای منحصر به فردشان است.

* این لوله‌ها را می‌توان در اندازه و قطرهای بزرگ نیز تولید کرد.

* هزینه ساخت و تولید مناسب و قابل بازیافت بودن لوله کاروگیت از دیگر ویژگی‌های لوله کاروگیت است.

* در آخر که این لوله‌ها ارزش غذایی ندارند و لذا جوندگان و میکروارگانیسم به آنها حمله نمی‌کنند به همین دلیل کمتر دچار پوسیدگی، ترک خوردگی و خراب شدن می‌شود.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 4956508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha