۱۶ تیر ۱۳۹۹، ۱۸:۱۱

قدومی:

صهیونیست ها قوانین بین‌المللی را زیر پا گذاشته‌اند

صهیونیست ها قوانین بین‌المللی را زیر پا گذاشته‌اند

نماینده جنبش حماس با بیان اینکه سیاست اسرائیل خبیثانه است، گفت: آنها تمامی قوانین بین‌المللی را زیر پا گذاشته‌اند و زور می‌گویند.

به گزارش خبرنگار مهر، خالد قدومی نماینده حماس عصر امروز (دوشنبه) در میزگرد مجازی پیامدهای طرح الحاق کرانه باختری به سرزمین‌ها تحت اشغال رژیم صهیونیستی که به میزبانی شورای راهبردی روابط خارجی برگزار شد، اظهار داشت: جهان بعد از جنگ جهانی دوم شاهد یک نظام جدید جهانی بود که تبدیل به قانونی شد که به نفع کشورهای قدرتمند شد تا از آن استفاده کنند. این قوانین به ضرر ضعفا است. این فرد ضعیف ممکن است یک فلسطینی باشد و یا جورج فلوید در آمریکا باشد.

قدومی ادامه داد: آمریکا حتی یک روز هم در موضوع فلسطین بی‌طرف نبوده و تاکنون ۴۵ بار از حق وتو به نفع رژیم صهیونیستی استفاده کردند.

وی گفت: آمریکا از مدل اسرائیل در منطقه برای مدل جنگ نرم استفاده می‌کند. قانون فعلی بر اساس منطق زور است. اسراییل را تأسیس کردند و امروز اجازه نمی‌دهند در مورد چرایی این تشکیل در اراضی متعلق به فلسطینیان صحبت شود. دیواری ۷۰۰ کیلومتری درست کردند و بخشی های بزرگی از سرزمین فلسطین را جدا کردند.

نماینده حماس افزود: با وضعیت میدانی به وجود آمده، ۴۵ درصد اراضی کرانه باختری در اختیار اسرائیل قرار گرفته است. این موضوعات توهینی است که نتانیاهو به رهبران جهانی، منطقه و قوانین بین‌المللی کرده است.

قدومی عنوان کرد: رهبران کشورهای عربی را به سرزمین های اشغالی می‌آورند تا با نتانیاهو دیدار کنند. عملاً شما سلطه رژیم صهیونیستی را بر کرانه باختری مشاهده می‌کنید. نتانیاهو منتظر است تا فضای رسانه‌ای پیش آمده فروکش کند، تا کاری که می‌خواهد را انجام دهد.

وی تصریح کرد: سیاست اسرائیل خبیثانه است. آنها تمامی قوانین بین‌المللی را زیر پا گذاشته‌اند و زور می‌گویند. بدون قدرت نمی‌توان در مقابل اسراییل ایستاد. کسی که می‌خواهد حق خود را بگیرد، باید هزینه بدهد.

نماینده حماس اظهار داشت: مقاومت صفت و ویژگی مسلمانان در قرآن است. مومنین اهل مقاومت هستند و اهل شنا کردن در مخالف جریان آب هستند.

قدومی ادامه داد: مقاومت در مقابل زور می‌ایستد. رفتار ترامپ در مقابل عرف‌ها و قوانین داخلی آمریکا را می‌بینید و دیدید که چگونه مردم را به استفاده از ارتش تهدید کرد. این رفتار راست های افراطی است. نتانیاهو تصمیم گرفته است و می‌خواهد کرانه باختری را به اراضی اشغالی ملحق کند و هر کس جلوی آنها بایستد، از بین می‌برد.

وی گفت: ابتکار صلح فلسطینیان با حضور فتح با ابتکار ما برگزار شد. بعد از این نشست بود که ۵۰ اسیر فلسطینی بعد از ۱۷ سال آزاد شدند و مردم می‌خواستند از آنها استقبال کنند؛ ولی صهیونیست ها آنها را بازداشت کردند.

نماینده حماس افزود: ما به برادرانمان در فتح گفته‌ایم که آماده همکاری هستیم. اما اگر فتح دوباره بخواهد به سمت آمریکا و اسرائیل برود، کمکی به ما نمی‌شود. مشکل این است که دشمن ما متحد است و ما با هم متحد نیستیم.

قدومی عنوان کرد: اسرائیلی‌ها می‌گویند که قدس موضوع مورد مناقشه نیست و پایتخت ابدی ما است. این موضوع نقض قانون است. اسرائیلی‌ها ترسی از استفاده از واژه الحاق ندارند. الحاق به این معنی است که هجوم بیاوری، جایی را اشغال کنی و در نهایت آن بخش اشغال شده را برای خود برداری.

وی تصریح کرد: ترامپ و نتانیاهو به قانون احترام نمی‌گذارند و زورگویانی هستند که عدالت را قبول ندارند. در ایران مردم ۴۰ سال است که محاصره شده اند، چرا که باور دارند باید مقاومت کنند. ما هم ۱۰۰ سال است که مقاومت می‌کنیم و با ما می‌جنگند.

نماینده حماس اظهار داشت: ما در میدان مین قرار گرفته‌ایم و باید هوشیار باشیم. اگر متحد باشیم، با نصرت الهی روبرو خواهیم شد.

کد خبر 4967536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha