۱۸ تیر ۱۳۹۹، ۱۲:۴۷

معاون دادستان کرج هشدار داد؛

برخورد با حفر کنندگان چاه‌های غیرمجاز در ماهدشت

برخورد با حفر کنندگان چاه‌های غیرمجاز در ماهدشت

کرج - معاون دادستان کرج با تاکید بر اینکه منابع آبی کشور جزو انفال و اموال عمومی محسوب می‌شوند، گفت: برخورد با حفر کنندگان چاه‌های غیرمجاز در ماهدشت در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسینعلی محمدیاری در خصوص اقدامات انجام شده برای مقابله با برداشت غیرمجاز از منابع آبی زیرزمینی ماهدشت، گفت: متأسفانه به دلیل استفاده غیرمجاز از آب‌های زیرزمینی توسط افراد سودجو و فرصت طلب با استفاده از حفر چاه‌های غیر مجاز عمیق، شاهد کاهش آب‌های زیرزمینی و نشست آب هستیم.

وی افزود: نتیجه این برداشت‌های غیرمجاز منجر به این شده که در چند ماه اخیر شاهد قطعی آب و کاهش سطح آب در چاه‌های دارای مجوز باشیم.

معاون دادستان کرج با تاکید بر اینکه منابع آبی کشور جزو انفال و اموال عمومی محسوب می‌شوند، گفت: در راستای سیاست‌ها و راهبردهای رئیس کل دادگستری استان و دادستان عمومی و انقلاب کرج، پیگیری این موضوع و برخورد با حفر کنندگان چاه‌های غیرمجاز در دستور کار قرار گرفته است که حسب گزارش‌های دریافتی بیش از هزار حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق در این حوزه قضائی وجود دارد که با گزارش‌های مردمی و همکاری اداره امور آب شهرستان کرج شناسایی چاه‌های غیرمجاز و عواملی که با حفر چاه تا عمق‌های ۶۰ تا ۱۷۰ متر اقدام به استخراج و فروش آب می‌کنند آغاز شده است.

محمدیاری اضافه کرد: تاکنون پنج حلقه چاه غیرمجاز پلمب و مسلوب المنفعه شده است و این عملیات با جدیت ادامه خواهد یافت.

وی تصریح کرد: در راستای برخورد با سو استفاده گران علاوه بر پلمب چاه‌ها، کلیه اموالی که از طریق نامشروع و فروش آب غیرقانونی کسب کرده اند ضبط خواهد شد.

معاون دادستان کرج به شگردهای خاص حفر کنندگان چاه‌های غیرمجاز و پنهان سازی چاه با ترفندهای متعدد اشاره و بیان کرد: حفر کنندگان چاه‌های غیرمجاز مطمئن باشند به هر نحو مقتضی به چاه‌های آنان دسترسی و اقدام قانونی به عمل خواهد آمد همچنین بر اساس گزارش‌های دریافتی این آب‌های استخراج شده عمدتاً توسط تانکرهای بزرگ به ویلاهای غیرمجاز منتقل می‌شوند و در این راستا نیز اقدامات لازم با سازندگان ویلاهای غیر مجاز و تغییر دهندگان غیر مجاز اراضی کشاورزی به عمل آمده است و از طرفی کلیه تانکر دارانی که برحسب ضرورت اقدام به حمل آب می‌کنند باید شناسنامه دار و از چاه‌های مجاز و با اخذ مجوز اقدام به حمل آب کنند.

محمدیاری در پایان گفت: از همه کسانی که دارای چاه غیرمجاز هستند می‌خواهیم قبل از ورود دستگاه قضائی نسبت به پلمب و مسلوب المنفعه نمودن چاه خود اقدام کنند در غیر این صورت برخورد قانونی به عمل خواهد آمد.

کد خبر 4969095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha