۲۰ تیر ۱۳۹۹، ۱۰:۴۰

معاون محیط زیست کرمانشاه:

ورود فاضلاب کرمانشاه به قره‌سو یک بحران جدی است

ورود فاضلاب کرمانشاه به قره‌سو یک بحران جدی است

کرمانشاه_ معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه ورود فاضلاب این شهر را به قره‌سو یک بحران جدی دانست.

آذر ولی‌زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به حجم فاضلاب ورودی به قره سو و اینکه تصفیه‌خانه کرمانشاه نمی‌تواند تمام فاضلاب شهر کرمانشاه را تسویه کند این شرایط بحران تلقی می‌شود.

وی افزود: در همین راستا با سازمان حفاظت محیط زیست کشور رایزنی‌هایی انجام شده و از قبل نیز با وزارت نیرو مکاتبه شده تا مدول دوم و سوم پروژه تصفیه خانه شهر کرمانشاه راه اندازی شود که متأسفانه کمبود اعتبارات مزید بر علت شده است.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه تصریح کرد: بر همین مبنا از ریاست سازمان حفاظت محیط زیست درخواست شده این موضوع را در هیئت دولت در دستور کار قرار دهند تا اعتبارات لازم به وزارت نیرو اختصاص یابد و بحران مذکور حل شود.

ولی‌زاده خاطرنشان کرد: از سوی سازمان حفاظت محیط محیط زیست کشور قول‌های مساعدی برای پیگیری موضوع مذکور داده شده است.

این مسئول عنوان کرد: پس از اخطار به شرکت آبفای استان کرمانشاه مدیرعامل جدید اعتبار لازم برای اجرای این پروژه را ۲ هزار میلیارد تومان اعلام کرده که بعید می‌دانیم این اعتبار محقق شود، بنابراین باید وزارت نیرو در این رابطه تصمیم گیری کند.

وی گفت: به‌زودی اقدامات سازمان حفاظت محیط زیست که می‌تواند به عنوان آخرین راه انجام دهد اطلاع رسانی می‌شود.

کد خبر 4970175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • کرمانشاهی IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
      1 0
      عمده مشکل رودخانه قره سو مربوط فاضلاب شهر روانسر می باشد که بعلت عدم تکمیل تصفیه خانه فاضلاب شهر روانسر الودگی مستقیما وارد رود خانه قره سو می شود