۲۷ تیر ۱۳۹۹، ۱۳:۰۵

قفل تخصیص ارز برای واردات کالا گشوده شد

قفل تخصیص ارز برای واردات کالا گشوده شد

بسیاری از واردکنندگانی که در صف تخصیص ارز برای ترخیص کالاهایشان از گمرک بوده‌اند طی دیروز و امروز پیامکی مبنی بر موافقت با تخصیص ارزشان از سوی سامانه جامع تجارت ایران دریافت کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی با ارسال پیامک گسترده‌ای در صدد تسهیل روش واردات در مقابل صادرات با هدف رفع مشکلات فعالان تجاری برآمده‌اند.

به گفته بسیاری از واردکنندگانی که در صف تخصیص ارز برای واردات کالا و ترخیص کالاهایشان از گمرک بوده‌اند طی دیروز و امروز پیامکی مبنی بر موافقت با تخصیص ارزشان و امکان استفاده از پروانه‌های صادراتی تا تاریخ ۷ مرداد ۱۳۹۹ از سوی سامانه جامع تجارت ایران دریافت کرده‌اند.

متن این پیامک بدین شرح است:

«درخواست تخصیص ارز ثبت سفارش تائید شد و تا تاریخ ۹۹.۵.۷ مهلت تأمین ارز دارد. امکان استفاده از پروانه‌های صادراتی نیز تا تاریخ مذکور تمدید گردید. مقتضی است نسبت به تأمین ارز و ترخیص کالا اقدام فرمائید. این مهلت تمدید نخواهد شد.»

کد خبر 4975981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علی IR ۰۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
      0 0
      جلوی واردات محصولات غیر ضرور یا تجملاتی یا کالاهایی که مشابه تولید داخل دارد گرفته شود فشار از بازار ارز برداشته میشود. در خصوص واردات مواد اولیه هم مطالعه شود که آیا امکان بازیافت برخی مواد وجود دارد؟