۱ مرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۴۱

در نشست خبری عنوان شد؛

۶۰ درصد شهدای سلامت از جامعه پزشکی هستند/ سهم پرستاران شهید

۶۰ درصد شهدای سلامت از جامعه پزشکی هستند/ سهم پرستاران شهید

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نظام پزشکی ایران، بیشترین شهدای مدافع سلامت در عرصه مقابله با کرونا را متوجه پزشکان عمومی دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین کرمانپور، صبح چهارشنبه در نشست خبری «پویش همدلی با مدافعان سلامت» که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که ۲۰.۳۷ درصد شهدای مدافع سلامت از جامعه پرستاری هستند و ۱۹.۹ درصد سهم نیروهای غیر پزشک و ۶۰ درصد شهدای مدافع سلامت را جامعه پزشکی تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به سهم بالای پزشکان عمومی از جمع شهدای مدافع سلامت، افزود: ۲۸ درصد شهدای جامعه پزشکی را پزشکان عمومی و ۳۲ درصد را سایر تخصص‌ها تشکیل می‌دهند.

کرمانپور ادامه داد: ۸.۴۵ درصد شهدای مدافع سلامت از جامعه پزشکی را گروه داخلی و ۵.۸ درصد را متخصصین زنان و زایمان تشکیل می‌دهند.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان نظام پزشکی ایران، گفت: سهم پزشکان اطفال از شهدای مدافع سلامت در بین جامعه پزشکی، ۴.۱۶ درصد، بیهوشی ۳.۲۹ درصد و قلب و عروق نیز ۲.۵ درصد بوده است.

وی افزود: تاکنون ۱۳۸ شهید مدافع سلامت داشته‌ایم.

کد خبر 4980234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • رضاصفایی IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
      0 0
      بادرود و خداقوت به همه مدافعان سلامت اگه هنوز شاهدبرگزاری تجمعات ومراسم هستیم شاید یکی از دلایل عمده اش این بود که دولت به موقع و درست اقدام نکرد. آقایان مسئولین جان مردم راارزشمندندانستند