۲ مرداد ۱۳۹۹، ۲۱:۱۱

امیرعبداللهیان:

توسعه ارتباط ایران و روسیه نقش موثری در اجرایی شدن توافقات دارد

توسعه ارتباط ایران و روسیه نقش موثری در اجرایی شدن توافقات دارد

دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین‌الملل گفت: توسعه ارتباطات ایران و روسیه بویژه در عرصه پارلمانی نقش مؤثری در افزایش سطح تعاملات و کمک به اجرایی شدن کلیه توافقات فی‌مابین دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «لوان جاگاریان»  سفیر روسیه در تهران با حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی و مدیرکل بین‌الملل دیدار و گفتگو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار به مناسبات راهبردی و مهم جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه اشاره کرد و گفت: توسعه ارتباطات دو کشور بویژه در عرصه پارلمانی نقش مؤثری در افزایش سطح تعاملات و کمک به اجرایی شدن کلیه توافقات فیمابین دارد.

سفیر روسیه در تهران نیز در این دیدار از آمادگی  نمایندگان مجالس دوما و شورای فدراسیون روسیه برای توسعه ارتباط با همتایان ایرانی خود در مجلس شورای اسلامی در دوره جدید خبر داد و افزود: تعامل بخش های مختلف مجالس دوکشور اعم از کمیسیونها و گروههای دوستی - پارلمانی، در ایجاد هماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی دو کشور برای توسعه مناسبات دوجانبه و پیشبرد طرح‌ها و برنامه های مشترک تهران - مسکو در عرصه های منطقه  ای و بین المللی تاثیر بسزایی دارند.

لزوم همکاری بخش های بهداشتی و درمانی دوکشور برای مهار کرونا ویروس از دیگر موارد مطرح شده در این دیدار بود.

همچنین دو طرف در این دیدار بر لزوم افزایش رایزنی و مشورت های سیاسی و پارلمانی تهران - مسکو تاکید کردند.

کد خبر 4981550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علی IR ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
      0 0
      ارتباطات اجتماعی و فرهنگی نیز در کنار ارتباطات پارلمانی و اجرایی و حقوقی راه گشاست. اعزام دانشجو، همچنین لغو روادید دوجانبه امکان تردد تجار و گردشگران و ارتباطات اجتماعی و اتحاد دو کشور را تضمین میکند