۶ مرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۰۲

فریده شجاعی در گفتگو با مهر:

تیم بسکتبال سه به سه بانوان قطعا در انتخابی المپیک شرکت می‌کند

تیم بسکتبال سه به سه بانوان قطعا در انتخابی المپیک شرکت می‌کند

نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال با بیان اینکه فدراسیون جهانی به صورت تلویحی برگزاری رقابت‌های انتخابی المپیک در سال ۲۰۲۱ را اعلام کرده، اعزام تیم ایران به این مسابقات را قطعی عنوان کرد.

فریده شجاعی در گفتگو با خبرنگار مهر با یادآوری اینکه قرار بود سال گذشته تیم بسکتبال سه به سه بانوان در دو رویداد انتخابی برای کسب سهمیه المپیک شرکت کند، گفت: بعد از بحران کرونا که منجر به لغو این رقابت ها شد تا به امروز فدراسیون جهانی (فیبا) هنوز زمان مصوبی برای برگزاری مسابقات اعلام نکرده اما بر این موضوع تاکید شده که رقابت های کسب سهمیه المپیک حتما سال ۲۰۲۱ میلادی برگزار می شود.

وی ادامه داد: بر این اساس برنامه فدراسیون بسکتبال در بخش بانوان هم اعزام قطعی تیم ملی سه به سه به رقابت های کسب سهمیه است. تا سال ۲۰۲۱ هم فرصت داریم اگرچه به خاطر کرونا و خاص بودن شرایط بازی بسکتبال که منجر به عدم صدور مجوز برای شروع تمرینات این رشته شده، همچنان معذور از آغاز به کار اردوها هستیم.

نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال تاکید کرد: اینکه این شرایط تا چه زمان حاکم است، اصلا مشخص نیست و همین مسئله مشکل ساز تر شده؛ اینکه بلاتکلیفیم و نمی دانیم از چه زمان می توانیم اردوها را تشکیل دهیم. البته به خاطر در پیش داشتن رقابت های انتخابی باید دنبال راهکاری برای آغاز هرچه زودتر تمرینات باشیم.

شجاعی با تاکید دوباره بر اینکه فیبا در مورد مسابقات انتخابی المپیک هیچ برنامه قطعی نداده است، خاطرنشان کرد: هدف فدراسیون حضور آبرومندانه تیم ایران در مسابقات است و بر همین اساس پیگیر آغاز هرچه زودتر تمرینات با رعایت پروتکل های بهداشتی هستیم.

وی با اشاره به اینکه پرونده لیگ برتر بانوان هفته گذشته با معرفی تیم گروه بهمن به عنوان قهرمان مختومه اعلام شد، خاطرنشان کرد: قرار بود دیدار فینال لیگ برتر به صورت ۲ از ۳ برگزار شود اما بعد از برگزاری اولین دیدار فینال، بحران کرونا اجازه برگزاری دیدارهای دوم و سوم در زمان پیش بینی شده را نداد. این بحران همچنان ادامه دارد و مشخص هم نیست چه زمان فروکش خواهد کرد.

نایب رئیس فدراسیون بسکتبال تاکید کرد: به همین دلیل تصمیم به مختومه اعلام کردن پرونده لیگ گرفتیم. با لحاظ کردن نتیجه به دست آمده در تک دیدار برگزار شده فینال و با موافقت شهر گرگان که بازنده این دیدار خانگی بود، تیم گروه بهمن را به عنوان قهرمان معرفی کردیم.

وی تاکید کرد: نمی توانستیم همچنان درگیر مسابقات نیمه تمام سال گذشته باشیم و برای برگزاری لیگ جدید هم برنامه ریزی کنیم. این هم یکی از دلایلی بود که به خاطر آن لیگ ۹۸ را بدون برگزاری فینال های دوم  و سوم، تمام شده اعلام کردیم.

شجاعی در مورد لیگ بسکتبال بانوان در سال جدید گفت: برخی تیم ها برای حضور در فصل جدید اعلام آمادگی کرده اند اما فعلا تصمیم قطعی در مورد شرکت کنندگان نگرفته ایم. منتظر هستیم تا بر اساس وضعیت کرونا برای زمان آغاز مسابقات تصمیم بگیریم، بعد از آن بررسی دیگر مسائل را هم در دستور کار قرار می دهیم.

کد خبر 4983656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha