۸ مرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۳۲

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی:

۶ هزار نفر از کادر درمان کرونایی شده اند/۱۴۰ شهید مدافع سلامت

۶ هزار نفر از کادر درمان کرونایی شده اند/۱۴۰ شهید مدافع سلامت

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی، گفت: تاکنون حدود ۶ هزار نفر از کادر درمان به کرونا مبتلا شده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی فتاحی، روز چهارشنبه در نشست خبری که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، به ارائه گزارشی از وضعیت کادر درمان به ویژه جامعه پزشکی در روزهای کرونایی پرداخت.

وی با اشاره به خدمات جامعه پزشکی در روزهای کرونایی، از مردم درخواست کرد برای همراهی با کادر درمان و کاستن از خستگی‌های آنها، نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، قدری جدی تر باشند.

فتاحی گفت: با گذشت چند ماه از شیوع کرونا و اوج گیری مجدد بیماری، کادر درمان دچار خستگی شده اند.

وی در عین حال از جامعه پزشکی خواست که پاسخگوی انتظارات و توقعات بیماران باشند.

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی، با عنوان این مطلب که تاکنون حدود ۶ هزار نفر از کادر درمان به کرونا مبتلا شده اند، گفت: همچنین، ۱۴۰ نفر از کادر درمان کشور در مقابله با کرونا، شهید خدمت شده‌اند.

فتاحی در ادامه به وضعیت شکایات پزشکی در کشور اشاره کرد و افزود: اصولاً حجم شکایات در استان‌های کم برخوردارتر، بیشتر است. اما، با این حال، میزان شکایات در استان‌هایی که از امکانات درمانی خوبی برخوردارند نیز بالا است.

وی با اشاره به آمار شکایت در بخش‌های سرپایی و بستری، گفت: در بخش سرپایی، بیشترین شکایت از دندانپزشکان و پزشکان عمومی است. در بخش بستری نیز، به ترتیب بیشترین شکایت از متخصصین زنان و زایمان، ارتوپدی و جراحی است.

فتاحی افزود: به طور کلی ۱۳ درصد شکایت‌ها از متخصصین زنان و زایمان، ۱۳ درصد از دندانپزشکان و ۱۰ درصد نیز از پزشکان عمومی است.

وی درباره انجام اعمال جراحی دی کلینیک‌ها در شب، گفت: دی کلینیک مجاز به ارائه خدمات در شب نیست و نباید بیماری در شب داشته باشد، مگر اینکه بحران یا اورژانس وجود داشته باشد. در نتیجه انجام اعمال در دی کلینیک در طول شب غیرمجاز است.

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی، درباره کاسبی‌های روزهای کرونایی، افزود: یکی از وظایف حوزه انتظامی سازمان نظام پزشکی، رسیدگی عالمانه به پرونده‌ها و ایجاد محیط امن برای بیمار و کادر درمانی است. یکی از نکات مورد توجه این است که بیمار نباید دغدغه انتخاب شیوه‌های درمانی را داشته باشد. وقتی ابزاری برای بیمار در نظر گرفته می‌شود، بیمار نباید دغدغه‌ای درباره ابزار داشته باشد.

کد خبر 4986141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha