۹ مرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۰۶

پنجره مهر؛

تلاش‌های کادر درمان در قاب رنگ‌های هنرمندان مشهد

تلاش‌های کادر درمان در قاب رنگ‌های هنرمندان مشهد

مشهد ـ کارگاه تجسمی ساحل نجات با محوریت عملکرد کادر درمان در ایام شیوع ویروس کرونا با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد و حوزه هنری خراسان‌رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کارگاه تجسمی ساحل نجات با محوریت عملکرد کادر درمان در ایام شیوع ویروس کرونا شب گذشته با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد و حوزه هنری خراسان رضوی برگزار شد.

محسن اسدی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: این کارگاه با حضور ۲۰ نفر از هنرمندان کاریکاتور، گرافیک و نقاشی برگزار شده است و آثار اجرا شده در این کارگاه در بیمارستان‌های درگیر با بیماری کرونا اکران خواهد شد.

مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری خراسان رضوی گفت: موضوعات و محورهای این کارگاه شامل هم‌دلی و مشارکت مردم در شکست کرونا، کادر درمان امید مردم، جهاد دیروز جهاد امروز، حماسه پهلوانان سلامت علیه دیو کرونا و مشارکت اصناف مختلف در خط مقدم مبارزه با کرونا و کادر درمان در پناه امام رضا (ع) می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این کارگاه به‌دلیل محدودیت‌های بیماری کرونا بدون حضور عموم و به‌صورت محدود برگزار شده است.

احمد پژمان در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: هنرمندان در کارگاه ساحل نجات سعی کردند تا با احساسات خود کارهایی را در رابطه با فعالیت کادر درمان و مشکلات آن‌ها خلق کنند.

این هنرمند نقاش بیان کرد: از نظر بنده بیشترین عملی که در حال حاضر می‌تواند مؤثر باشد و کمکی برای کادر درمان محسوب شود، تولید کارهای هنری و حسی است.

پژمان تصریح کرد: یک هنرمند می‌تواند با یک تلنگر امیدبخش به مردم این احساس را القا کند که روزهای خوبی در راه است و این ایام سپری می‌شود و هنرمند می‌تواند با تولید اثر انگیزه مؤثری را به پرستاران ببخشد.

ایمان صادقی دیگر هنرمند نقاش حاضر در این کارگاه حضور داشت نیز در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: من دارای مدرک فوق لیسانس انیمیشن هستم، اما در زمینه نقاشی مدرن فعالیت دارم و از محاسن کارگاه این است که می‌تواند مردم را با هنر آشنا کرده و شناخت بیشتری را به مردم نسبت به هنر داد.

وی تصریح کرد: نمایش تولیدات هنرمندان در بیمارستان‌ها می‌تواند برای افرادی که خیلی از افرادی نمی‌توانند از آثار هنری بازدید کنند و زمانی برای این کار ندارند مؤثر باشد.

کد خبر 4986664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha